Skip to main content

Humana Employer Branding and it´s Role in Effective Recruitment (10 cr)

Code: HL00BU32-3030

General information


Enrollment
22.05.2023 - 13.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
3 cr
Virtual proportion
7 cr
RDI proportion
10 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
4 - 7
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Mervi Talonen
Teacher in charge
Mervi Talonen
Groups
HLB223KN
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K23, Hyvinkää
HLB223KA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K23, Hyvinkää
Study unit
HL00BU32

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented and sustainable business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

-

Materials

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Projektin toimeksiantaja on Recruitment Specialist Iida Moskari, Humana Suomi.
Projektia ohjaa liiketalouden lehtori Mervi Talonen.

Lisätietoja Humanasta: www.humana.fi

Exam schedules

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).

Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen torstaina 31.8. klo 13-14 on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Ohjaaja lähettää kalenterikutsun tapaamisesta, josta selviää paikka ja tarkempi sisältö.

Projektia ohjataan viikoittain torstaisin klo 13-14 Hyvinkään kampuksella. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

(1 op =26,7 h)

Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa. Ohjaajatapaaminen on noin tunti viikossa.

Content scheduling

Projekti toteutetaan yhdessä Laurea-ammattikorkeakoulun avainkumppanin Humanan kanssa.
(www.humana.fi)

Vetovoimainen työnantajamielikuva auttaa yritystä näyttäytymään houkuttavimmalta vaihtoehdolta haluttujen osaajien keskuudessa. Työnantajamielikuvalla tarkoitetaan yrityksen mainetta ja mielikuvaa työnantajana.

Projektin tavoitteena on suunnitella somestrategia ja toteuttaa rekrytointikampanja sosiaalisessa mediassa. Humana haluaa erottua työnantajana ja saada lisänäkyvyyttä Lapsiperhepalveluiden omalla Instagram-tilillä. Projektin keskeiset tuotokset ovat Instagram-tilin perustaminen ja rekrytointikampanjan suunnittelu ja toteutus.

Instagram-tilin perustamiseen kuuluu tilin luominen Humanan viestintätiimin ohjeiden mukaan, tilin ilmeen luonnostelu, sisällön visuaalinen suunnittelu ja lisäksi myös vuosikellon luominen. Rekrytointikampanjan suunnitteluun kuuluu kohdeyleisön preferenssien kartoitus, kampanjan sisällön suunnittelu mukaan lukien ilme, viesti, viestinnän sävy ja kanavat.

Projektin taustaa:
Sote-alalla on kova kilpailu tekijöistä ja työnantajien tulee myydä tehokkaasti avoimia työpaikkoja. Lapsiperhepalveluiden työnkuvan kommunikoiminen on ollut haastavaa ja työntekijöille on suuri tarve.

Humana Lapsiperhepalvelut on osa Humana Avopalveluita. Lapsiperhepalveluissa tehtävä työ eroaa kuitenkin Avopalveluissa tehtävästä työstä ja tämän kirkastaminen työnhakijoille on tärkeää. Lapsiperhepalveluissa voi työskennellä lähihoitaja, nuoriso-ohjaaja tai loppuvaiheen opiskelija. Lisäksi sote-alan AMK-tutkinnon opiskelijat voivat myös tehdä kyseistä työtä.

Lapsiperheiden kotipalvelu on nimensä mukaisesti lapsiperheiden koteihin vietävä palvelu, jonka tavoitteena on tukea vanhemmuutta haastavassa vauva- ja taaperoarjessa. Palvelu on ennaltaehkäisevää.

Tervetuloa mukaan mielenkiintoiseen projektiin!

Avainsanat: työantajamielikuvan rakentaminen, työnantajabrändi, rekrytointi, työntekijäymmärrys, viestintä, markkinointi, somestrategia, rekrytointikampanja, graafinen ohjeistus, visuaalinen suunnittelu, yrityskulttuuri

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Go back to top of page