Developing Public Health Nursing (5cr)
Code: ST00BT24-3004
General information
- Timing
- 01.12.2023 - 30.05.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Terveydenhoitajakoulutus (STV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Anne Suvitie
- Teacher in charge
- Anne Suvitie
- Groups
-
STV223SAMTerveydenhoitajakoulutus, verkko-opinnot, S23, Tikkurila
- Study unit
- ST00BT24
Learning outcomes
The student is able to
- plan, implement and evaluate a topical working life health promotion task or project
- utilise different methodological solutions for development and ways of innovation and apply them in the planning of health promotion interventions
- communicate about their development work at its different stages
Teaching methods
Opintojaksolla tehdään LbD-projekti.
Hyväksytty suoritus edellyttää luentokertoihin ja työpajoihin osallistumista sekä tehtävien suorittamista hyväksytysti aikataulun mukaisesti.
Opetus Zoomissa sekä itsenäiset ja pienryhmissä tehtävät tehtävät.
Opetus alkaa tammikuussa 2024 viikolla 2.
Viikolla 7 on työpajatyöskentelyä/ pienryhmätyöskentelyä päivittäin.
Seminaari on viikolla 20.
Opettajat:
Anne Suvitie, anne.suvitie@laurea.fi
Learning materials and recommended literature
Opetuksessa esitetty materiaali
Alternative completion methods of implementation
Campusonline-tarjonnasta Service Design 5 op- opintojakso, tai vastaava.
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Co-operation with working life and/or RDI
Työelämäyhteistyö toteutuu LbD-projektin kautta.
Important dates
Pakollinen osallistuminen orientaatiossa ja seminaarissa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi.
Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.
Student workload
5op =135h opiskelijan työtä, josta
kontaktiopetusta 40 h (sis. tiedonhankinnan opetuksen)
Content and scheduling
Sisältö:
Kehittämismenetelmät ( palvelumuotoilu)
Terveydenhoitotyön kehittämistehtävä
Aloitus vko 2
Työpajat 1&2 vko 2
Tiedonhaku vko 2
Itsenäistä työskentelyä viikoilla 3-6
Työpajat 3-8 viikko 7 ma-pe
Itsenäistä työskentelyä viikot 8-19, vähintään yksi ohjausaika/ ryhmä tänä aikana. Varataan erikseen ohjaajalta.
Seminaari viikko 20
Hyväksytty suoritus edellyttää luentokertoihin ja työpajoihin osallistumista sekä tehtävien suorittamista hyväksytysti aikataulun mukaisesti.
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä.
Evaluation scale
H-5