Skip to main content

Brand Performance and Development (5 cr)

Code: TO00BT64-3002

General information


Enrollment
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.03.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 60
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Riikka Siuruainen
Johanna Lunkka
Marjaana Ajanto
Anna Nolvi
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
TO00BT64

Learning outcomes

The student is able to
- describe strategic importance of a brand
- explore and measure actions in brand development
- utilize information in brand development
- make a plan for brand development

Materials

Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent
Brändi&Business. Petri Uuusitalo. 2014. Mainostajien Liitto.
Henkilöbrändi - Asiantuntijasta vaikuttajaksi. V. Tolvanen&all, 2018
Social Selling, Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media b2b myynnissä. Laura Pääkkönen, 2017

Canvas työtilassa jaettavat artikkelit ja luennot. Vierailijapuheenvuorot.

Teaching methods

Tämä on verkkototeutus, jonka tunnit pidetään Zoomissa kahden viikon välein ajalla 2.3-25.5.2023.
Työtila on Canvas -oppimisalustalla. Pakollinen ennakkotehtävä tulee palauttaa viimeistään 27.2.23

Opintojaksolla työskennellään ensisijaisesti tiimeissä kehittäen toimeksiantajalle brändiin liittyvää suunnitelmaa. Tunnit koostuvat luennoista, ohjauksesta, tiimien esityksistä ja tiimityöskentelystä.
Opintojaksolla tehdään myös monivalintatentti henkilökohtaisena suorituksena.

Opintojaksolla tutustutaan kokonaisvaltaisesti brändin käsitteeseen ja brändin merkitykseen liiketoiminnan kehittämisessä. Lisäksi perehdytään brändin johtamiseen ja kehittämiseen liittyvään prosessiin ja työkaluihin.
Työtilassa ja tunneilla käsitellään brändin kehittämisen tietopohjaa, ja opiskelijalle syntyy käsitys brändin potentiaalista liiketoiminnassa sekä hän oppii hyödyntämään brändin kehittämisessä käytettäviä keskeisiä työkaluja.

Opintojakso jakautuu kahteen pääosaan:
a.tutustuminen brändin johtamisen ja kehittämisen keskeisiin käsitteisiin
b.brändin kehittämissuunnitelman laatiminen

Opintojaksolla tehdään toimeksiannosta projekti. Kts. alempana kohdasta työelämäyhteistyö

Employer connections

Opintojaksolla tehdään toimeksiantajalle tiimeittäin brändin kehittämissuunnitelma ja brändiin liittyvää tutkimusta.

Toimeksiantajana keväällä 2023 on ison apteekkiketjun brändin kehittämisen haaste.

Exam schedules

Tunnit pidetään Zoomissa. Katso tarkempi tuntiaikataulu Pakin lukkarista.

HUOM. pakollinen ennakkotehtävä tulee palauttaa viimeistään 27.2.23. Ohjeet ennakkotehtävään on Canvas työtilassa. Ennakkotehtävän ajoissa palauttaminen on edellytys opintojaksolle osallistumiseen.

Tunnit ovat 2.3, 16.3, 30.3, 13.4, 27.4, 11.5, ja 25.5 aina kello 9-11.30.

Tuntiläsnäolo on osittain pakollista. Tiimien on huolehdittava, että 2/3 tiimistä on paikalla jokaisella tunnilla.

Tehtävien palautusaikataulu esitellään Canvasissa.

International connections

-

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintranetistä.

Student workload

Tämä opintojakso on 5op laajuinen vastaten noin 130 h opiskelua / opiskelija.
Osa työstä tehdään henkilökohtaisesti ja osa tiimissä.

Opintojakson tehtävät on jaksotettu palautettavaksi pääosien (a.b.) mukaisesti ja tasaisesti opintojakson ajalle. Timit saavat palautetta projektista opintojakson aikana, ja kehittämisprojektia voi täten muokata läpi opintojakson.

Content scheduling

Tuntiaikataulu ja alustava tuntisisältö:

28.2 lyhyen ennakkotehtävän pakollinen palautus Canvasissa

2.3 Orientaatio ja toimeksiantaja esittelee projektin tavoitteet. Brändin johtaminen, strategiat.
16.3 Luentoja ja ryhmätyöskentelyä. Bränditutkimus, persoonat.
30.3 Vieraspuhujan luento ja haastattelusuunnitelmat.
13.4 Luentoja. Brändin kehittämisen taktiikat ja suunnitelma. Ryhmätyötä.
27.4 Väliesitykset toimeksiantajalle
11.5 Projektin ohjausta
25.5 Loppupitchaukset toimeksiantajalle
31.5 Lopullisen kehittämissuunnitelman palautus ja itsearviointi (ei tuntia)

Tuntiläsnäolo on osittain pakollista, ja tiimien on huolehdittava, että 2/3 tiimistä on paikalla jokaisella tunnilla.
Tentti verkossa /päivämäärä tiedotetaan Canvasissa.
Projektia työstetään vaiheittain koko opintojakson ajan.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Go back to top of page