Skip to main content

Well-being and Inclusion (10 cr)

Code: R0207-3047

General information


Enrollment
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2023 - 31.03.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Sosionomikoulutus (SSV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Eeva Soikkeli
Study unit
R0207

Learning outcomes

The student is able to
- analyse the special needs of client groups and strengthen client inclusion in communities and society
- outline well-being and social problems
- examine social structures that create and maintain social exclusion
- recognise the importance of civic activities in social work

Location and time

Ks. lukujärjestys.

Materials

Vaihtoehtoiset tenttikirjat:

1. Saari, Juho (2015). Huono-osaiset. Elämän edellytykset yhteiskunnan pohjalla. Gaudeamus.
2. Yksinäisten Suomi (2016). Saari, Juho (toim.). Gaudeamus.
3. Saari, Juho & Eskelinen, Niko & Björklund, Liisa (2020). Raskas perintö. Ylisukupolvinen huono-osaisuus Suomessa. Gaudeamus.

Lisäksi kukin opiskelija valitsee parinsa kanssa jonkin opintojakson teemoja käsittelevän kaunokirjallisen teoksen kirjallisuuspiiriin.

Muu mm. oppimistehtävissä käytettäväksi suositeltu lähdekirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alkaessa Canvasissa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Suunnitellaan opintojakson alkaessa yhdessä opintojaksolle osallistuvien opiskelijoiden kanssa.

Exam schedules

Ks. lukujärjestys.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

International connections

Sovitaan opiskelijakohtaisesti vastuuopettajan kanssa.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Tavittaessa ota yhteyttä opintojakson vastuuopettajaan.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Oppimistehtävät ja niiden laajuudet ohjeistetaan opintojakson alkaessa Canvasissa.

Content scheduling

Opintojaksoa rytmittävät viikoittaiset tapaamiset Zoomissa. Yksittäisten oppimistehtävien toteutusaikataulu ohjeistetaan opintojakson alkaessa Zoomissa/Canvasissa.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä.

Go back to top of page