Hyvinkää City Tourism - An Overview and statistics of the current state (10 cr)
Code: HL00BU31-3026
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 4 - 7
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Mervi Talonen
- Teacher in charge
- Mervi Talonen
- Groups
-
HLB223KNLiiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K23, Hyvinkää
-
HLB223KALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K23, Hyvinkää
- Study unit
- HL00BU31
Learning outcomes
The student is able to
- implement a marketing development project in a team
- assess prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions-
- act and communicate in a customer-oriented manner
Location and time
-
Materials
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Projektin toimeksiantajat Hyvinkään kaupungilta:
viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen
elinkeinopäällikkö Jyrki Käki
kulttuuri- ja tapahtumapäällikkö Outi Ruso
Projektin ohjaaja, liiketalouden lehtori Mervi Talonen
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).
Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Projektin pre-briiffi ja briiffi pidetään keskiviikkona 18.1.2023. Ohjaaja lähettää jokaiselle osallistujan Outlook-kalenterikutsun.
Projektia ohjataan viikoittain keskiviikkoisin klo 9.30-10.30. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa. Ohjaajatapaaminen on noin tunti viikossa.
Content scheduling
Projektissa tehdään selvitys Hyvinkään matkailun nykytilasta tulevan kehittämistyön pohjaksi (Hyvinkään matkailumallin luominen). Ensimmäiseksi selvitetään, millaisia matkailutoimijoita Hyvinkäällä on (yhdistykset, yritykset, verkostot jne.) ja millaista toimintaa näillä on.
Toimijoille tehdään kysely, ja osa otetaan tarkempaan tarkasteluun haastattelujen muodossa. Kyselyn ja haastattelujen tehtävänä on luoda kaupungille kattava kuva siitä, millaisia toimijoita Hyvinkään matkailun kentällä tällä hetkellä toimii, mikä kuva heillä on Hyvinkään matkailun tilasta, millaisia kehittämiskohteita tai haasteita niissä on tunnistettu ja miten kaupungin rooli nähdään Hyvinkään matkailun kehittämisessä.
Myös matkailijoiden näkökulma on hyvä ottaa huomioon. Kaupungin vetovoimatekijät kiinnostavat organisaatiota – mistä matkailijat saavat impulssin saapua Hyvinkäälle, mitkä tekijät heitä houkuttavat ja mistä he saavat tietoa kohteista. Yhteistyössä matkailualan toimijoiden kanssa tehtävät kävijähaastattelut antavat hyvää tietoa taustaksi Hyvinkään kaupungin brändin vetovoimasta.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.
Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/pirlapp_laurea_fi/Ee2msSbz1JFIkN-gr6YUajIB2M2WuOl1G6jBQwjxkQz2Pw?e=uXh7mX