Skip to main content

Customer-specific and collaborative change work 5 cr (autumn 2020) (5 cr)

Code: SR00BO21-3004

General information


Enrollment
22.05.2023 - 28.05.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2023 - 14.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Sosionomikoulutus, rikosseuraamusala (SRV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Minna Anthoni
Anne Putkonen
Teacher in charge
Anne Putkonen
Scheduling groups
Avoin AMK (Size: 10 . Open UAS : 10.)
Groups
SRV223KA
Sosionomikoulutus, rikosseuraamusala, monimuotototeutus, K23, Tikkurila
Small groups
Open UAS
Study unit
SR00BO21

Learning outcomes

The student is able to
- design, carry out and assess customer-oriented, change-focused service processes
- apply and assess the theoretical work orientations and methods in social work
- engage in professional critical reflection and analyse the social structures and processes creating underprivileged groups
- support the inclusion of socially marginalised groups and communities

Location and time

Opintojakson ensimmäinen toteutuskerta on Zoom:ssa, muut Tikkurilan kampuksella.

Teaching methods

Opintojakson aikana perehdytään elämäntapamuutokseen orientoituvaan työotteeseen sosiaali-ja rikosseuraamusalan työssä. Jakso etenee ns. flipped learning-menetelmällä: Ennen lähiopetusta opiskelijat tutustuvat ennakkomateriaaleihin ja tekevät niihin liittyvän oppimistehtävän.

Employer connections

Jakson aikana lähiopetuksessa on vierailijoita sekä oppimistehtävä tehdään työelämän kanssa yhteistyössä.

Exam schedules

Ensimmäinen kontakti 31.8. Zoomissa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Tällä jaksolla kriteerinä pidetään koulutusalan amk-tutkintoa vastaavaa työtä (sosionomin työtä).

Content scheduling

31.8. 12.30-15.45 Orientoituminen jakson teemoihin, jakson sisällöt ja tehtävät

Välitehtävä: (päivitetään myöhemmin), 1 op (arvioidaan hyv-hyl)

6.10. 8.30-15.45 Tukevan keskustelutyön periaatteet
Yhteisöt ja yhteisökuntoutus

Välitehtävä: Menetelmän perehdytystehtävä, 2 op (arvioidaan 1-5)

9.11. 12.30-15.45 "Menetelmämarkkinat"

Välitehtävä: Muutostehtävä/haastattelu, 2 op (arvioidaan 1-5)

14.12. 8.30-15.45 Muutostehtävän jakaminen ja purku
Digitaalisuus muutostyöskentelyssä


Tarkemmat tehtävien ohjeistukset ja materiaali löytyy jakson Canvas-työtilasta, joka aukeaa jakson alkaessa.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page