Vulnerable Client Groups and Integration of Services (3 cr)
Code: SH00BS97-3004
General information
- Enrollment
-
22.05.2023 - 06.08.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
15.08.2023 - 13.10.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Minna Launonen
- Katja Laukkanen
- Teacher in charge
- Katja Laukkanen
- Groups
-
SHF222KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K22, Lohja
- Study unit
- SH00BS97
Learning outcomes
The student is able to
- identify and analyse factors that increase vulnerability, the related support needs and their significance in nursing
- analyse special needs related to multicultural client relationships and immigration in social and health care
- encounter vulnerable clients in nursing and service situations in a sensitive manner
- promote participation, inclusion and rehabilitation of vulnerable clients and their significant others as part of nursing care
- describe the service network of vulnerable client groups and the tasks of different operators as part of the care and service chain and to consult other experts
- critically assess service processes in the social and health care sector from the perspective of vulnerable client groups and implement service guidance
- utilise evidence-based information and recommendations in the guidance and nursing care of clients in a vulnerable position and clients with an immigrant background
- analyse their own and other people's myths, beliefs and prejudices against vulnerable client groups and promote the development of positive attitudes
Materials
Opintojakson Canvas -oppimisympäristön kirjallisuus. Itse hankittu kirjallisuus.
Teaching methods
Opetus toteutetaan:
Luentoina,työpajoina sekä itsenäisinä tehtävinä.
Opinnolla on aikataulutettua opetusta, ohjausta sekä kampuksella että etänä. Etäopetusta ei tallenneta.Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö.
Employer connections
-
Exam schedules
ALOITUS 15.8 lähiopetus (läsnäolo)
29.8 aistityöpaja (läsnäolo)
2.10 A ryhmä sotecasepäivä zoom (läsnäolo)
3.10 B ryhmä sotecasepäivä zoom (läsnäolo)
11.10 Harvinaiset perinnölliset sairaudet seminaari(Tikkurila / Zoom mahdollisuus)
13.10 blogitehtävän palautus
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
International connections
-
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
3 opintopisteen (81h) työaika jakaantuu seuraavasti :
-Luento 3h
-Työpajat (alustus aistivammojen tutkimisesta ja pajaharjoittelu) 6 h
-Sotecasepäivä 8h
-Perinnölliset harvinaiset sairaudet 7h
-Blogi ryhmätehtävä (pari tai yksilötyönä)& itsenäinen opiskelu 57h
Content scheduling
OSA 1.HAAVOITTUVIEN ASIAKASRYHMIEN TUKEMINEN 2 op
-Kulttuurisensitiivisyys
-Vankien terveydenhuolto
-Vammaisuus
-Aistivammaiset
-Maahanmuuttajuus
-Työttömyys
OSA 2: MONIALAINEN PALVELUOHJAUSPÄIVÄ 1op
yhdessä sosionomiopiskelijoiden kanssa
Evaluation scale
Approved/Failed