Skip to main content

Business Model Development in Knowledge-Intensive Service Business (5 cr)

Code: NY00BR49-3003

General information


Enrollment
22.05.2023 - 28.05.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Innovative Digital Services of the Future (NYA3), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Otto Mäkelä
Jyri Rajamäki
Teacher in charge
Otto Mäkelä
Groups
NYA323KJ
Tulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut, yamk, K23, Leppävaara
Study unit
NY00BR49

Learning outcomes

Opiskelija osaa:
- analysoida, suunnitella ja kehittää liiketoimintamalleja
- ymmärtää dynaamisten kyvykkyyksien merkityksen johtamisen, suorituskyvyn ja organisaation selviytymisen kannalta
- ymmärtää ja soveltaa resilienssiajattelua (mm. kyberturvallisuus ja liiketoiminnan jatkuvuus) digitaalisten palvelujen
kontekstissa

Location and time

8.9., 7.10. ja 2.11.2023 klo 9 - 16.30 Leppävaaran kampuksella.

Materials

• Bland, J.D. & Osterwalder, A. 2020. Testing business ideas. New Jersey: Wiley.
• Blank, S. 2013. Why the lean start-up changes everything. Harvard Business Review, May.
• Gassman, O., Frankenberger, K. & Choudury, M. 2020. The business model navigator. 2. ed. Harlow: Pearson Education Limited. (tai alkuperäispainos Gassmann, O., Frankenberger, K., & Csik, M. 2014. The business model navigator. Harlow: Pearson Education Limited.)
• Kaplan, S. 2011. Business models aren’t just for business. Harvard Business Review 11.
• Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2018. Service logic business model canvas. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship 20(1), 70–98.
• Teece, D. 2018. Business models and dynamic capabilities. Long Range Planning, 50, pp. 40-49.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojakson kehittämistehtävän toimeksiantaja on työelämän yhteistyökumppani.

International connections

Opintojaksolla hyödynnetään ensisijaisesti kansainvälistä kirjallisuutta.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Ole tarvittaessa yhteydessä opintojakson vastuopettajaan.

Student workload

Työmäärän jakautuminen:
5 opintopistettä = 135 tuntia (1 op = 27 työtuntia)
• Lähiopetus = 21 tuntia
• Esitehtävä = 6 tuntia
• Oppimispäiväkirja = 60 tuntia
• Casetehtävä = 48 tuntia

Content scheduling

Opiskelija osaa:
- analysoida, suunnitella ja kehittää liiketoimintamalleja
- ymmärtää dynaamisten kyvykkyyksien merkityksen johtamisen, suorituskyvyn ja organisaation selviytymisen kannalta
- ymmärtää ja soveltaa resilienssiajattelua (mm. kyberturvallisuus ja liiketoiminnan jatkuvuus) digitaalisten palvelujen
kontekstissa

Evaluation scale

H-5

Further information

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.)”

Opintojakso on tarkoitettu vain Tulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut -koulutuksen YAMK opiskelijoille.

Go back to top of page