Human Resources Management in Today's Organisations (5 cr)
Code: A9385-3015
General information
- Enrollment
-
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 61 - 100
- Degree programmes
- Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
- Teachers
- Satu Vuorela
- Jatta Jännäri
- Kristiina Helminen
- Teacher in charge
- Satu Vuorela
- Study unit
- A9385
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- analysoida erilaisia motivaatioita
- arvioida organisaatiokulttuurin merkitystä henkilöstöjohtamisessa
- toimia työelämän laadun kehittäjänä
Location and time
Läsnäolovelvoitteiset opetuspäivät Zoom-verkkototeutuksina:
to 17.2.2022 klo 9-16 https://laurea.zoom.us/j/68049088284 ja
pe 18.3.2022 klo 9-16 https://laurea.zoom.us/j/69728352068
Materials
Larjovuori, R.-L., Kinnari, I., Nieminen, H. & Heikkilä-Tammi, K. 2021. Työhyvinvointi itseohjautuvassa organisaatiossa. Avaimia kehittämiseen. Tampereen yliopisto. Työsuojelurahasto. https://research.tuni.fi/uploads/2021/08/aa05a276-tuni_itseohjautuva_opas290621.pdf
Kostamo, T., Vuori, J., Launonen, R., Marttinen, K., Mäkkeli, J. & Ruotsalainen, M. 2017. Ihan intona!: Miten innostusta johdetaan. Helsinki: Haaga-Helia ammattikorkeakoulu. https://www.e-julkaisu.fi/haaga-helia/ihan_intona/pdf/HH-Leading-passion.pdf
Laloux, F., Laloux, F. & Appert, E. 2016. Reinventing organizations: An illustrated invitation to join the conversation on next-stage organizations. Brussels, Belgium: Nelson Parker.
Suomenkielinen, lyhennetty versio: Laloux, F., Appert, E., Markula, J., Rautanen, A. & Waegelein, R. 2021. Reinventing organizations: Kohti tulevaisuuden työyhteisöjä : kuvitettu kutsu liittyä keskusteluun seuraavan vaiheen organisaatioista. Helsinki: Teal Suomi Osuuskunta.
Martela, F., & Jarenko, K. 2014. Sisäinen motivaatio. Tulevaisuuden työssä tuottavuus ja innostus kohtaavat. Eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan julkaisuja, 3.
https://filosofianakatemia.fi/tiedostot/sisainen-motivaatio.pdf
Martela, F. and Jarenko, K., 2017. Itseohjautuvuus–Miten organisoitua tulevaisuudessa. Alma Talent. Helsinki.
https://verkkokirjahylly.almatalent.fi/teos/BAEBBXXTBBAED#kohta:ITSEOHJAUTUVUUS((2 0)
Teaching methods
Opintojakso muodostuu tehtävistä ja verkossa toteutettavasta opetuksesta. Ensimmäinen tehtävä pitää palauttaa ennen ensimmäistä opetuspäivää. Toinen tehtävä pitää taas olla palautettuna ennen toista opetuspäivää. Opintojakso päättyy toiseen opetuspäivään. Tavoitteena on että jokaisella opiskelijalla on sama tietoperusta tullessaan opetuspäiviin ja näin hänellä on tietoa opintojakson aihepiiristä. Sisältö opetuspäivillä rakentuu tämän olettamuksen varaan. Opetuspäivien anti on näin ollen laadukkampaa koska voidaan siirtyä osaamisessa seuraavalle tasolle.
HUOM! Osallistuminen opetuspäiviin on välttämätöntä.
Hyväksyttyjä suorituksia ei voi uusia/korottaa. Opintojakso päättyy opetuspäivien jälkeen eikä niiden jälkeen tule opiskelijalle lisäsuorituksia.
Exam schedules
ke 16.2.2022 Ensimmäisen tehtävän palautus
to 17.2.2022 Ensimmäinen opetuspäivä (Zoomissa)
to 17.3.2022 Toisen tehtävän palautus
pe 18.3.2022 Toinen opetuspäivä ja opintojakson päätös (Zoomissa)
Content scheduling
Tehtävä 1 Organisaatioiden uusi tuleminen 1 op, palautus ennen ensimmäistä opetuspäivää (1. opetuspäivä 17.2.2022)
Tehtävä 2 Innostuksen johtaminen 3 op, palautus viimeistään ennen toista opetuspäivää (2. opetuspäivä 18.3.2022)
Tehtävä 3 Tulevaisuuden johtamisen työkalupakki (opetuspäivät) 1 op
Evaluation scale
H-5