Skip to main content

Customer Relationship Management (5cr)

Code: A9126-3006

General information


Enrollment
25.11.2019 - 01.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Anne Turunen
Teacher in charge
Anne Turunen
Study unit
A9126

Learning outcomes

The student is able to
- build and develop customer relationships
- manage customer relationships

Teaching methods

Lähiopetus Leppävaara sekä verkko-opetus.

Time and location

Leppävaaran kampus lähiopetus.
Ensimmäinen tunti 13.1.2020, luokka 246, klo 10-12.

Learning materials and recommended literature

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015: Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita Publishing. (soveltuvin osin: ss. 417-451)
Grönroos,C. 2010: Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOYPro. (soveltuvin osin: ss. 46-73, 174-220)
Hellman, K., Peuhkurinen, E. & Raulas, M. 2005. Asiakasjohtamisen työkirja. Juva: WSOY.
(Gummesson, E. 2004: Suhdemarkkinointi. 4P:stä 30R:ään. Helsinki: Talentum.)
Muu CRM-kirjallisuus, mm.:
Kumar and Reinartz: Customer Relationship Management; Concept, strategy and tools. Springer 2nd ed.

Alternative completion methods of implementation

Itsenäinen suoritus mahdollinen ja sovittavissa opettajan kanssa.

Co-operation with working life and/or RDI

Asiakkuuksien tarkastelu omien asiakkuuksien ja töiden kautta.
Vierailijaluento EU: yleisestä tietosuoja-asetuksesta (GDPR) ja Asiakastiedon kerääminen ja käyttäminen: CRM & lait ja asetukset. Ari Lappalainen, Digia Oy.

Important dates

Lähipäivät Leppävaara:
(248) 13.01.2020 klo 10-12
(253) 27.3.2020 klo 12-13.30

Student workload

Lähiopetus ja siihen valmistautuminen 40 h
Yksilötyö 40 h
Asiakasstrategia tehtävä (tiimityö) 30 h
Muut tehtävät (valinnan mukaan yksilö-, pari- tai tiimityö) 25 h

Content and scheduling

Opintojakson keskeinen sisältö:
•Erilaiset asiakas- ja kumppanuussuhteet
•Asiakassuhdemarkkinointi
•Asiakaslupaus ja arvonluonti
•Asiakkuuden elinkaari
•Asiakkuuksien hallinnan perusprosessit
•Asiakaskannattavuus

Further information

Kurssin tehtävät ja aikataulu esitellään ensimmäisellä opetuskerralla. Alustana käytetään Optimaa.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page