Skip to main content

Employer Branding and Modern Recruitment (5 cr)

Code: TO00BT92-3008

General information


Enrollment
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2025 - 30.11.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 60
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Oskari Vesterinen
Emmi Ritvanen
Teacher in charge
Oskari Vesterinen
Groups
TOH225SY
Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
HLA224KA
Liiketalouden koulutus, henkilöstöjohtaminen, monimuotototeutus, K24, Leppävaara
Study unit
TO00BT92

Learning outcomes

The student is able to
- design and develop a compelling employer brand
- utilise different ways to find human resources and implement attractive recruitment marketing
- create a good candidate experience
- provide an effective introduction period

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Adams, B. & Marshall, C. 2020. Give & get employer branding: repel the many and compel the few with impact, purpose and belonging. Houndstooth Press

Huhta, M. & Myllyntaus, V. 2021. Työnantajabrändi ja työntekijäkokemus: rakenna vetovoimainen työpaikka, jota tavoittelemasi työntekijät rakastavat ja kilpailijasi kadehtivat.
Alma Talent

Joki, M. 2021.Henkilöstöasiantuntijan käsikirja. 7. uudistettu painos. Kauppakamari

Viitala, R. 2021. Henkilöstöjohtaminen: keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. Edita

Vinkki: Ota hyvissä ajoin yhteyttä Laurea-kirjastoon materiaalin saatavuuden varmistamiseksi. Kirjasto voi myös auttaa sopivan tietoperustan etsimisessä.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.

Ensimmäinen kontaktikerta on 3.9. klo 14.00 - 16.00.

Ensimmäinen oppimistehtävä on Canvasissa oleva monivalintatesti. Tehtävä on yksilötehtävä ja sen tekeminen on edellytys opintojaksolla jatkamiselle. Tehtävä on suoritettava 15.9. mennessä.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa."
Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Content scheduling

Opintojakson suoritettuasi osaat:

- suunnitella ja rakentaa vetovoimaista työnantajabrändiä työnantajalupauksen pohjalta
- hyödyntää työvoiman hankinnan eri muotoja ja toteuttaa houkuttelevaa rekrytointimarkkinointia
- luoda hyvän hakijakokemuksen
- perehdyttää vaikuttavasti

Opintojakso sisältää kolme tehtävää:

TEHTÄVÄ 1 Johdanto työantajakuvaan
Oppimistehtävä on Canvasissa oleva monivalintatesti. Tehtävä on yksilötehtävä ja sen tekeminen on edellytys opintojaksolla jatkamiselle. Tehtävä on suoritettava 15.9. mennessä.

TEHTÄVÄ 2 Vetovoimainen työnantajakuva
Tehtävä 2 tehdään oppimistiimeissä ja tarkoituksena on
- analysoida yhden itse valitun organisaation työnantajakuvaa ja
- kehittää organisaation työnantajabrändin vetovoimaa hyödyntäen sen nykyistä työnantajamielikuvaa, työnantajalupausta, opintojakson kirjallisuutta, muuta itse etsittyä lähdekirjallisuutta ja -materiaalia sekä omia kokemuksia.

Tehtävän 2 osaamistavoitteina on, että opiskelija osaa:
analysoida organisaation työnantajakuvaa
kehittää vetovoimaista työnantajabrändiä työnantajalupauksen pohjalta

TEHTÄVÄ 3 Moderni rekrytointi: Rekrytointiprosessin kehittäminen
Tehtävä 3 tehdään oppimistiimeissä ja tarkoituksena on kehittää valitun yrityksen rekrytointiprosessia toteuttamaan mahdollisimman hyvää ja laadukasta hakijakokemusta.

Osaamistavoitteina on, että opiskelija osaa suunnitella prosessin, joka:
- hyödyntää työvoiman hankinnan eri muotoja
- toteuttaa houkuttelevaa rekrytointimarkkinointia
- luo hyvää hakijakokemusta
- perehdyttää vaikuttavasti

Evaluation scale

H-5

Further information

Ensimmäinen, tutkintosäännön mukaisesti läsnäolovelvoitteinen aloituskerta pidetään 3.9. klo 14.00 - 16.00 Zoomin välityksellä. Linkki Zoomiin päivittyy kalentereihin ennen aloituskertaa. Canvas-työtila avautuu ensimmäisen luennon yhteydessä.

Osallistumisen edellytys on, että opiskelijalla on käytettävissään tietokone tai PC, jossa on hyvä mikrofoni ja kamera. Edellytämme Zoomin perusosaamista ja Canvas verkkoalustan perusosaamista.

Osallistuessaan verkkotapaamisiin opiskelijan tulee saada sekä kamera- että puheyhteys auki, eli hän pystyy osallistumaan interaktiiviseen opetukseen.

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Tämä arviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Go back to top of page