Professional Development in Practice in Public Health Nursing 1. Public Health Nursing with an Expectant Family and a Family with Children (10 cr)
Code: ST00BT18-3011
General information
- Enrollment
-
10.03.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 100
- Degree programmes
- Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Päivi Ylinen
- Teacher in charge
- Päivi Ylinen
- Groups
-
STG223SATerveydenhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S23, Otaniemi
- Study unit
- ST00BT18
Learning outcomes
Practice in Public Health Nursing 1. during Pregnancy, Infancy and Under School Age
The student is able to
- describe the purposes, objectives and contents of maternity and child health clinic inspections
- apply the health examination programme in practice
- carry out screening studies
- use a reflective work approach during the appointment work and utilise the necessary evidence-based methods to assess the health of the expectant mother and children and to record data appropriately
- support interaction between the child and the parent
- recognise, guide and support families individually in self-care, health-promoting choices and health maintenance
- assess maternal and fetal health and recognise health problems and risk factors related to pregnancy and childbirth and guide the patient to treatment in a timely manner
- support parenthood and recognise parents' resources
- recognise the need for support for children and families and, if necessary, refer them to the appropriate help in a timely manner
- actively participate in other forms of child health clinic work, such as home visits and online and group guidance, in addition to the standard appointment work
- guide families in social security matters and describe issues related to confirming the paternity of a father
- take into account the possibilities, societal importance and multicultural perspectives of child health clinic activities
- describe the situations when social work support is needed for the family or the need for child welfare notification is assessed
- guide families in Swedish, English or assisted by an interpreter
- interact with clients in a respectful and ethical manner
- act as a member of the work community
- implement the vaccination programme of the child health clinic according to the family's individual needs
- assess their own competence and develop their own activities as a supporter of families
Content
Teema: Vanhemmuuteen kasvun, perheen ja parisuhteen näyttöön perustuva, asiakaslähtöinen tuki ja ohjaus.
Harjoittelun LbD-tehtävät:
1. Varhaisen vuorovaikutuksen soveltava tehtävä ja/tai
2. Perheen voimavaralähtöinen tukeminen ja ohjaus tehtävä
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Harjoittelun tehtävä on esitelty Workseed -työtilassa.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Harjoittelutunnit löytyvät Workseed-työtilasta.
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta.