Professional Development in Practice 1 (7 cr)
Code: SH00BY59-3016
General information
- Enrollment
-
10.03.2025 - 30.11.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 7 cr
- Local portion
- 7 cr
- RDI proportion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 80
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Ami Heikkinen
- SH Otaniemi Virtuaali
- Meri Punkari
- Teacher in charge
- Ami Heikkinen
- Groups
-
SHG2225SASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S25, Otaniemi
-
SHG2125SASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S25, Otaniemi
- Study unit
- SH00BY59
Learning outcomes
The student is able to
- follow the values and ethical principles in nursing care and the work community and assess how well these are followed in practice
- work in a collegial and responsible manner as a part of the work community
- make observations on the client’s basic needs, functional capacity, and changes in vital functions
- support the patient's functional capacity diversely and respond to their basic needs
- prepare a care plan and evaluate the care received by the client, taking the client's resources into consideration
- implement the basic test and procedures required monitoring vital signs as part of patient care and update the care plan accordingly
- implement medication treatment via enteral and local routes and injections under supervision
- document data on patient record and report orally on the client's condition and care
- implement aseptic techniques
- apply methods related to patient and occupational safety and data protection in their work
- act appropriately in a dangerous situation
- describe the importance of a professional care relationship
- apply the principles of empowering presence and interactions in nurse-client communications
- assess their activities together with clients and develop their activities taking clients' experience into account
- assume responsibility for their learning during the placement
- analyse the development of their own competence during the placement and actively utilise feedback to support their development
- search for and present research data in a concise manner to support and develop patient care
- communicate their expertise in team and work communities in a convincing manner
Content
Theme: Responding to the patient's basic needs, patient and occupational safety.
LbD assignment during placement: Evidence-based nursing
- Searching for information targeted at a phenomenon or problem in nursing work and formulation of clinical research questions: For example, PICO/PICoa/PCC, mind map or other chosen method.
- Searching and summarising research data
- Feedback from the communication’s teacher.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Harjoittelun liittyy LbD-tehtävä: Eettiset kysymykset osana näyttöön perustuvaa hoitotyötä (LbD). Viestinnän lehtori tarkastaa tehtävän.
Ammattitaitoa edistävä harjoittelu I - LbD -tehtävän tavoitteena on, että harjoittelun päätyttyä osaat:
- hakea ja esittää tiivistetysti tutkimustietoa potilashoidon tueksi ja kehittämiseksi.
- viestiä vakuuttavasti asiantuntijuuttasi tiimi- ja työyhteisökonteksteissa
Exam schedules
Harjoittelun info pidetään Zoomissa syksyn 2025 aikana. Tarkempi aikataulu löytyy lukujärjestyksestä.
Completion alternatives
Mikäli sinulla on lähihoitajan tutkinto sekä riittävä, soveltuva työkokemus suuntautuen hoitotyön ympäristöihin, on 1. harjoittelu mahdollista suorittaa osaamisen näyttönä.
Mielenterveystyön tai muun potilaan ohjaukseen painottuvan työn tuomasta työkokemuksesta voi hakea osittaista osaamisen tunnustamista. Katso ohjeet tarkemmin opiskelijaintrasta.
Prosessi käynnistyy omasta aloitteestasi. Vertaa osaamistasi suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin. Osaamisen näytöstä tarkemmat ohjeet näytöistä vastaavalta lehtorilta.
Student workload
Harjoittelun kokonaistuntimäärä 7 op = 187h
Harjoittelun info 2h (sis. infon & itsenäinen tutustuminen harjoittelun Workseed-työtilan harjoittelun yleisiin ohjeisiin)
Harjoittelu reflektio 3h (sisältää oman itsereflektion)
Harjoittelun tehtävä 10h, tehtävään kuuluva havainnointi tapahtuu harjoittelupaikalla koko harjoittelujakson ajan.
Harjoittelu kliinisessä hoitotyön ympäristössä 172h (n. 5 viikkoa)
Huomioi harjoittelun ajalle mahdollisesti sattuvat arkipyhät, jolloin yksikön toiminta voi olla rajoittunutta.
Content scheduling
Kliininen harjoittelu ja LbD -tehtävä
Tavoitteena on, että harjoittelun suoritettuaan opiskelija osaa:
- Toimia hoitotyön arvojen ja eettisten periaatteiden mukaisesti ja arvioi niiden toteutumista päivittäisessä työskentelyssä
- Toimia kollegiaalisesti ja vastuullisesti osana työyhteisöä
- Tehdä havaintoja asiakkaan perustarpeista, toimintakyvystä ja peruselintoimintojen muutoksista
- Tukea potilaan toimintakykyä monipuolisesti ja vastata hänen perustarpeisiinsa
- Laatia hoitosuunnitelman ja arvioida asiakkaan saamaa hoitoa huomioiden asiakkaan voimavarat
- Toteuttaa peruselintoimintojen tarkkailussa tarvittavat perustutkimukset ja toimenpiteet osana potilaan hoitoa ja tarkentaa sen perusteella hoitosuunnitelmaa
- Toteuttaa ohjattuna enteraalista, paikallista sekä injektioina annettavaa lääkehoitoa
- Dokumentoida potilasasiakirjoihin ja raportoida suullisesti potilaan voinnista ja hoidosta
- Toimia aseptisesti
- Soveltaa potilas- ja työturvallisuuteen sekä tietosuojaan liittyviä menetelmiä työskentelyssään
- Toimia välittömästi vaaratapahtuman ilmetessä
- Soveltaa voimaannuttavan läsnäolon ja vuorovaikutuksen periaatteita asiakasvuorovaikutuksessa
- Arvioida toimintaansa yhdessä asiakkaan kanssa ja kehittää toimintaansa asiakaskokemus huomioiden
- Kantaa vastuuta oppimisestaan harjoittelun aikana
- Analysoida oman osaamisensa kehittymistä ja hyödyntää aktiivisesti palautetta
- Hakea ja esittää tiivistetysti tutkimustietoa potilashoidon tueksi ja kehittämiseksi
- Viestiä vakuuttavasti asiantuntijuuttaan tiimi- ja työyhteisökonteksteissa
Evaluation scale
Approved/Failed
Qualifications
The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 1." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.