Skip to main content

Sales and Managing Customerships (10 cr)

Code: TO00BL02-3005

General information


Enrollment
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.09.2020 - 07.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
4 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Kirsi Maste
Johanna Lunkka
Veera Lassila
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
TO00BL02

Learning outcomes

The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control

Location and time

Verkkototeutus, Canvas.

Opintojakso alkaa 21.9. ja päättyy 7.12.

Pakolliset verkkotapaamiset:
-orientaatio 21.9.. klo 17-18
-työpaja 2.11., 5.11. ja 9.11.(2 pakollista)
-opintojakson yhteenveto 30.11.

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, jotka ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa, Canvas oppimisympäristössä.
Pakollisia verkkotapaamisia on 3: orientaatio 21.9. ja kaksi työpajaa (2.11., 5.11. ja 9.11.) sekä opintojakson yhteenveto 30.11.Tapaamiset pidetään Zoom -verkkoalustalla.

Opintojakson teemoja esitellään opiskelijoille sekä verkkotapaamisissa (live+nauhoitus) tai Canvasilla teemasta riippuen.
Opintojaksolla on kolme arvioitavaa oppimistehtävää:
1.viikkotehtävät myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoista sisältäen loppureflektoinnin
2. yritys-case asiakuuksien johtamisesta ja
3. opiskelijavetoinen työpaja.

Viikkotehtäviä on neljä ja ne tehdään verkossa itsenäisesti.
Yritys-case tehtävässä opiskelija tai opiskelijapari toteuttaa yrityshaastattelun oman case-yrityksensä parissa tutustuen sen myynnin ja asiakkuuksien hallinnan prosessiin.
Työpajassa opiskelijatiimi valmistelee ja toteuttaa annettuun aiheeseen liittyvän alustuksen ja työpajan (Zoom).

Employer connections

Opintojaksolla opiskelijapari perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.

Exam schedules

Opintojakso alkaa 21.9. ja päättyy 7.12.
Verkkotapaamiset:
-orientaatio 21.9.
-työpajat 2.11., 5.11. ja 9.11.
-opintojakson yhteenveto 30.11.

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Student workload

Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Kolme laajaa arvioitavaa tehtäväkokonasiuutta tehdään a.yksin, b. parin kanssa ja 3. tiimissä.

Verkkotapaamiset nauhoitetaan myöhemmin käytettäväksi.

Content scheduling

Tarkemmat tiedot Canvasissa.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page