Sales and Managing Customerships (10 cr)
Code: TO00BL02-3005
General information
- Enrollment
-
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
21.09.2020 - 07.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Kirsi Maste
- Johanna Lunkka
- Veera Lassila
- Teacher in charge
- Johanna Lunkka
- Study unit
- TO00BL02
Learning outcomes
The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control
Location and time
Verkkototeutus, Canvas.
Opintojakso alkaa 21.9. ja päättyy 7.12.
Pakolliset verkkotapaamiset:
-orientaatio 21.9.. klo 17-18
-työpaja 2.11., 5.11. ja 9.11.(2 pakollista)
-opintojakson yhteenveto 30.11.
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, jotka ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa, Canvas oppimisympäristössä.
Pakollisia verkkotapaamisia on 3: orientaatio 21.9. ja kaksi työpajaa (2.11., 5.11. ja 9.11.) sekä opintojakson yhteenveto 30.11.Tapaamiset pidetään Zoom -verkkoalustalla.
Opintojakson teemoja esitellään opiskelijoille sekä verkkotapaamisissa (live+nauhoitus) tai Canvasilla teemasta riippuen.
Opintojaksolla on kolme arvioitavaa oppimistehtävää:
1.viikkotehtävät myynnin ja asiakkuuksien johtamisen teemoista sisältäen loppureflektoinnin
2. yritys-case asiakuuksien johtamisesta ja
3. opiskelijavetoinen työpaja.
Viikkotehtäviä on neljä ja ne tehdään verkossa itsenäisesti.
Yritys-case tehtävässä opiskelija tai opiskelijapari toteuttaa yrityshaastattelun oman case-yrityksensä parissa tutustuen sen myynnin ja asiakkuuksien hallinnan prosessiin.
Työpajassa opiskelijatiimi valmistelee ja toteuttaa annettuun aiheeseen liittyvän alustuksen ja työpajan (Zoom).
Employer connections
Opintojaksolla opiskelijapari perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Exam schedules
Opintojakso alkaa 21.9. ja päättyy 7.12.
Verkkotapaamiset:
-orientaatio 21.9.
-työpajat 2.11., 5.11. ja 9.11.
-opintojakson yhteenveto 30.11.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Kolme laajaa arvioitavaa tehtäväkokonasiuutta tehdään a.yksin, b. parin kanssa ja 3. tiimissä.
Verkkotapaamiset nauhoitetaan myöhemmin käytettäväksi.
Content scheduling
Tarkemmat tiedot Canvasissa.
Evaluation scale
H-5