Defining and Designing a Software Product (5 cr)
Code: R0329-3013
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 08.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
18.01.2023 - 24.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TON2), Tietojenkäsittely ja tietoliikenne (ICT)
- Teachers
- Kari Häkkinen
- Study unit
- R0329
Learning outcomes
The student is able
- to apply methods of software engineering
- to communicate with customers in order to map needs and determine user requirements
- to document software requirements
- to design web applications
- to work responsibly in a software development team
Materials
Opettajan jakama ja osoittama materiaali sekä opintojaksolla sovittava kirjallisuus.
Student workload
Työskentely sekä itsenäisesti, että 3-4 hengen ryhmissä
5 op x 26,7 h = yhteensä 133,5 h työskentelyä
Tunneilla käydään läpi vaiheittain ohjelmistokehityksen menetelmiä ja ohjelmistotuotannon perusteita.
Käsitellyistä menetelmistä tai tekniikoista tehdään harjoituksia ja ryhmätöitä, joita työstetään lähituntien lisäksi muuna aikana itsenäisesti sekä ryhmän kanssa yhteisesti.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opintojakson tavoitteena on muodostaa kokonaiskuva ohjelmistotuotannon osa-alueista sekä ymmärtää erilaisia ohjelmistotuotannon menetelmiä ja niiden merkitystä ohjelmistotuotantoprosessille.
Tavoitteena on myös oppia tekemään ja soveltamaan erilaisia ohjelmistotuotannon ratkaisuja itsenäisesti sekä omaksua ajattelutapa, jolla ohjelmistoprojektia voidaan hallita kokonaisuutena.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• Kommunikoida asiakkaiden kanssa ohjelmistojen vaatimusten määrittämiseksi
• Dokumentoida ohjelmiston vaatimukset
• Määrittää ja suunnitella verkkosovelluksia
• Työskennellä vastuullisesti ohjelmistokehitystiimissä
• Soveltaa oppimiaan taitoja ja tarvittavia ohjelmistotuotannon menetelmiä käytännön