Effective Organizational Communication (5 cr)
Code: R0255-3006
General information
- Enrollment
-
25.11.2019 - 12.01.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
14.01.2020 - 19.04.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
- Teachers
- Tiina Leppäniemi
- Study unit
- R0255
Learning outcomes
The student is able to
- plan and carry out organizational communications to support the organization’s business objectives
- plan and maintain the organization’s media relations
- encapsulate and communicate the organization’s key messages
- communicate effectively and interactively according to stakeholder needs
- measure and analyse the effectiveness of communications
Location and time
Kampustoteutus Tikkurilassa. Katso tarkempi aikataulu lukkarikoneella.
Tämä opintojakso sisältää lähiopetustapaamisia. Tarkista tarkempi aikataulu lukujärjestyskoneella. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta vaikuttaa arviointiin. Lähiopetustapaamisissa tehdään tehtäviä, jotka voi palauttaa ainoastaan tunnin päätteeksi. Lisäksi opintojakson suoritukseen kuuluu yksin tai pareittain tehtävä laajempi yritysviestinnän raportti.
Materials
Materiaali ja suositeltava kirjallisuus ovat saatavilla opintojakson työtilassa.
Teaching methods
Kiinnostaako sinua yritysviestintä ja sen ilmiöt? Haluaisitko oppia tarkastelemaan yritysten meille lähettämiä viestejä ja pohtia niiden takana vaikuttavia viestintäpäätöksiä? Oletko koskaan pohtinut, mikä saa yritykset viestimään tietyllä tavalla tai miten omia ostokäyttäytymisiäsi ohjaavat ulkoapäin tulevat viestit? Mikäli haluat kartuttaa oppia ympäröivän liike-elämän viestinnän lainalaisuuksista, ammattikäsitteistöstä ja mediasuhteista, on tämä opintojakso juuri sinulle.
Tällä opintojaksolla valitset sinua kiinnostavan suomalaisen suuremman yrityksen yksin tai parin kanssa, ja seuraat heidän yritysviestintäänsä kevään ajan. Lähiopetuskerroilla saat näkökulmia, joista tarkastella sitä, ja kartutat tietoa yritysviestinnästä.
Opintojaksoon kuuluu lisäksi yritysvierailu.
Tule mukaan opintojaksolle, jos organisaatioviestintä kiinnostaa sinua. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta.
Tämä opintojakso sisältää lähiopetustapaamisia. Tarkista tarkempi aikataulu lukujärjestyskoneella. Läsnäolo ei ole pakollista, mutta vaikuttaa arviointiin. Lähiopetustapaamisissa tehdään tehtäviä, jotka voi palauttaa ainoastaan tunnin päätteeksi. Lisäksi opintojakson suoritukseen kuuluu yksin tai pareittain tehtävä laajempi yritysviestinnän raportti.
Employer connections
Opintojakson tehtävissä käsitellään todellisia yritysviestinnän ilmiöitä, mutta opintojaksolla ei toteuteta toimeksiantajalähtöisiä projekteja, vaan opiskelija tarkkailee ja analysoi tehtävissä valitsemansa yrityksen viestintää itsenäisesti.
Exam schedules
Katso erillinen aikataulu.
International connections
-
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Lähiopetus n. 40%
Vierailu ja pienemmät tehtävät n. 10%
Yritysviestinnän raportti n. 50%
Content scheduling
Opintojakso alkaa heti vuoden alussa 2020, ja päättyy huhtikuussa.
Evaluation scale
H-5