Effective Organizational Communication (5cr)
Code: R0255-3003
General information
- Enrollment
- 13.05.2019 - 31.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.09.2019 - 20.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea common
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
Learning outcomes
The student is able to
- plan and carry out organizational communications to support the organization’s business objectives
- plan and maintain the organization’s media relations
- encapsulate and communicate the organization’s key messages
- communicate effectively and interactively according to stakeholder needs
- measure and analyse the effectiveness of communications
Teaching methods
Toteutetaan virtuaalisesti.
Opintojakson voi suorittaa täysin virtuaalisesti ja etäopiskellen. Opintojakson aikana on kuitenkin yhteisiä webinaareja, verkkokeskusteluja ja virtuaaliohjaustuokioita. Noin joka toinen viikko pidettävien virtuaaliopiskelukertojen jälkeen avautuvat teemojen tehtävät, joiden palautusajat porrastetaan. Välitehtäviä tulee siis pitkin opintojaksoa. Lopussa palautetaan isompi raporttitehtävä, jota opiskelija työstää opintojakson aikana teemoihin liittyen.
Time and location
Virtuaalitoteutus 9.9.-18.12. 2019 välisenä aikana. Virtuaalitapaamiset erillisen aikataulun mukaan noin joka toinen viikko. Virtuaalitapaamisissa opettajien luentoja, tehtäviä, keskustelua, ym. Tallenteet ovat katseltavissa jälkeenpäin.
Learning materials and recommended literature
Materiaali ja suositeltava kirjallisuus ovat opintojakson työtilassa.
Alternative completion methods of implementation
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Co-operation with working life and/or RDI
Opintojakson tehtävissä käsitellään todellisia yritysviestinnän ilmiöitä, mutta opintojaksolla ei toteuteta toimeksiantajalähtöisiä projekteja, vaan opiskelija tarkkailee ja analysoi tehtävissä valitsemansa yrityksen viestintää itsenäisesti.
Important dates
Katso erillinen aikataulu.
Forms of internationality
-
Further information
Kiinnostaako yritysviestintä? Haluaisitko oppia tarkastelemaan mainonnan meille lähettämiä viestejä ja pohtia niiden takana vaikuttavia viestintäpäätöksiä? Haluaisitko oppia ympäröivän liike-elämän viestinnän lainalaisuuksista, ammattikäsitteistöstä ja mediasuhteista?
Tällä opintojaksolla valitset sinua kiinnostavan yrityksen yksin tai parin kanssa ja seuraat heidän yritysviestintäänsä syksyn ajan. Virtuaalitapaamisissa saat näkökulmia, joista tarkastella sitä, ja kartutat tietoa yritysviestinnästä.
Tule mukaan opintojaksolle, jos yritysviestintä kiinnostaa sinua. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta.
Evaluation scale
H-5