Effective Organizational Communication (5cr)
Code: R0255-3002
General information
- Enrollment
- 26.11.2018 - 02.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.03.2019 - 31.05.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea common
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
- Teachers
- Tiina Leppäniemi
- Eveliina Hytönen
- Study unit
- R0255
Learning outcomes
The student is able to
- plan and carry out organizational communications to support the organization’s business objectives
- plan and maintain the organization’s media relations
- encapsulate and communicate the organization’s key messages
- communicate effectively and interactively according to stakeholder needs
- measure and analyse the effectiveness of communications
Teaching methods
Toteutetaan virtuaalisesti.
Opintojakson voi suorittaa täysin virtuaalisesti ja etäopiskellen. Opintojakson aikana on kuitenkin yhteisiä webinaareja, verkkokeskusteluja ja virtuaaliohjaustuokioita. Maanantaisin (parilliset viikot klo 15-18) pidettävien virtuaaliopiskelukertojen jälkeen avautuvat teemojen tehtävät, joiden palautusajat porrastetaan. Välitehtäviä tulee siis pitkin opintojaksoa. Lopussa palautetaan isompi raporttitehtävä, jota opiskelija työstää opintojakson aikana teemoihin liittyen.
Time and location
Virtuaalitoteutus 1.3. - 31.5.2018 välisenä aikana. Parillisten viikkojen maanantaisin klo 15-18 virtuaaliopiskelukerrat, joissa opettajien luentoja, tehtäviä, keskustelua, ym. Tallenteet ovat katseltavissa jälkeenpäin.
Learning materials and recommended literature
Materiaali ja suositeltava kirjallisuus ovat opintojakson työtilassa.
Alternative completion methods of implementation
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Co-operation with working life and/or RDI
Opintojakson tehtävissä käsitellään todellisia yritysviestinnän ilmiöitä, mutta opintojaksolla ei toteuteta toimeksiantajalähtöisiä projekteja, vaan opiskelija tarkkailee ja analysoi tehtävissä valitsemansa yrityksen viestintää itsenäisesti.
Important dates
Aloituskerta 4.3.2019. Tämän jälkeen joka toinen viikko (parilliset viikot) maanantaisin klo 15-18. Kaikki nämä tapaamiset virtuaalisesti.
Forms of internationality
-
Student workload
Opiskelijan työmäärä jakaantuu teemojen mukaan. Yksi teema kestää kaksi viikkoa, ja rytmitys tapahtuu siten, että maanantain verkkotapaamisesta aukeavat tehtävät on tehtävä seuraavan viikon sunnuntaihin mennessä.
Content and scheduling
Kuten yllä (opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus).
Evaluation scale
H-5