Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10 cr)

Code: R0213-3009

General information


Enrollment
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2020 - 05.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
7 cr
Virtual proportion
3 cr
RDI proportion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Teachers
Eeva Miettinen
Marjo Ruuti
Tomas Illman
Teacher in charge
Marjo Ruuti
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

Opintojakso alkaa 4.9.2020 ja päättyy 5.12.
Monimuotototeutus, jossa 5 lähiopetuskertaa Otaniemen kampuksella (alustava)
Opintojakso toteutetaan Optima -oppimisympäristössä.
Tehtäväpalausten deadlinet Optimassa ja Pakissa.

Materials

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Optima työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Optimassa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan monimuototeutuksena.
Tapaamisia kampuksella on viisi, ja niiden välillä opiskelija ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.
Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas , markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.

Employer connections

Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.

Exam schedules

Orientaatio ja ensimmäiset tunnit kampuksella 4.9. klo 9-12
Tunti kampuksella 2.10. klo 9-12
Tunti kampuksella 30.10. klo 9-12
Tunti kampuksella 31.10. klo 9-12
Loppuesitykset kampuksella 27.11. klo 12.30-15.30
Tiimikohtaiset loppuarvioinnit / Zoom ( 1 h /tiimi sovitaan erikseen)
Muu työskentelyaikataulu on Optimassa.
Huomioithan, että aikatuluihin saattaa tulla pieniä muutoksia.

International connections

-

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Student workload

Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa, sillä lukualue on melko laaja.

Content scheduling

Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.

Evaluation scale

H-5

Further information

-

Go back to top of page