Skip to main content

Developing Customer-oriented Business (10cr)

Code: R0213-3006

General information


Enrollment
25.11.2019 - 01.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.02.2020 - 20.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea common
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Teachers
Eeva Miettinen
Johanna Lunkka
Tomas Illman
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
R0213

Learning outcomes

The student is able to
- develop customer-oriented business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- choose the right marketing measures for different target groups
- price products and services
- launch business operations and set up a company

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan Optimassa verkkototeutuksena. Opintojakson aikana on viisi Zoom -verkkotapaamista iltaisin.

Opintojaksolla kehitetään uutta liikeideaa tiimeissä. Projektin aikana syntyy ymmärrys siitä, miten asiakaslähtöistä liiketoimintaa kehitetään ja miten liiketoiminnan kehittämiseen liittyvät prosessit liittyvät toisiinsa. Projektin aikana tehdään vaiheittain liiketoimintasuunnitelma, johon kuuluu mm. toimintaympäristön analyysi, Business Model Canvas ja Value Proposition Canvas , markkinointi, liikeideaan liittyvien palvelu- tai tuotekonseptien ideointi ja testaus asiakkaiden parissa. Lisäksi tehdään hinnoitteluun, myyntiin ja yrityksen kannattavuuteen liittyvät laskelmat.

Henkilökohtaisena tehtävänä on monivalintatentti verkossa.

Time and location

Opintojakso alkaa 24.2 ja päättyy 12.5.
Opintojakso toteutetaan Optima -oppimisympäristössä.
Verkkototeutus, joka sisältää Zoom verkkotapaamisia sekä tiimityöskentelyä koko opintojakson ajan viikoittain.
ZOOMit klo 17 alkaen: 24.2., 2.3., 16.3., 30.3. ja 5.5. (kts Pakki)
Muut opintojakson aikataulut ovat Optimassa.
Tehtäväpalausten deadlinet Optimassa ja Pakissa.

Learning materials and recommended literature

Bergström, S. ja Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita (Laureassa kirjana ja e-kirjana)
Yrityksen perustamisoppaat (Optima työtilassa)
Ohjaajien luennot.
Materiaalit on määritelty yksityiskohtaisesti Optimassa.

Alternative completion methods of implementation

Osaamisen näyttö.

Co-operation with working life and/or RDI

Opintojaksolla kehitetään pääsääntöisesti täysin uutta liikeideaa, mutta opiskelijan on myös mahdollista ehdottaa olemassa olevan yrityksen liikeidean kehittämistä.

Important dates

Zoom orientaatio 24.2.klo 17-18
Zoom 2.3. klo 17-19
Zoom 16.3. klo 17-19
Zoom 30.3. klo 17-19
Tentti auki 4.-5.4. / Optima verkkotentti
Zoom loppuesitykset 5.5. klo 17-21 (kaksi ryhmää 17-19 ja 19-21)
Tiimikohtaiset loppuarvioinnit / Zoom ( 1 h /tiimi sovitaan erikseen)
Muu työskentelyaikataulu on Optimassa.

Forms of internationality

-

Student workload

Projektiin liittyviä osatehtäviä palautetaan tiimeittäin keskimäärin kerran viikossa. Tiimisopimuksessa on tärkeää määritellä tasapuoliset vastuut projektin osatehtävistä. Työskentelyaikaa tulee varata jokaiselle viikolle.
Tenttiin valmistautumiseen on hyvä varata riittävästi aikaa, sillä lukualue on melko laaja.

Content and scheduling

Tunteja ja tehtävien palautuksia on viikoittain opintojakson aikana. Suurin osa tehtävistä tehdään tiimissä.

Further information

-

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page