Competence in Customer Relationships and Projects (10cr)
Code: R0212-3023
General information
- Enrollment
- 18.05.2020 - 24.05.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2020 - 03.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual proportion
- 2 cr
- RDI proportion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- evaluate prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions
- act in a customer-oriented manner in sales situations
- show initiative in projects and as a member of a project group in a responsible and goal-oriented way complying with information security regulations and taking advantage of the tools available
- communicate orally and in writing using field-specific concepts
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Time and location
Leppävaaran kampus
Learning materials and recommended literature
Keskeisiä kirjoja:
Bergström Seija, Leppänen Arja (2015). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhempi painos käy) https://laurea.finna.fi/Record/laurus.85655
Ojasalo K., Moilanen, Ritalahti (2014). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. SanomaPro. https://laurea.finna.fi/Record/laurus.84006
Alternative completion methods of implementation
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Työelämän toimeksiantoprojekti, P2P.
Katso ohjeet LINKistä.
Co-operation with working life and/or RDI
Opiskelijatiimi hankkii opintojakson alussa itselleen yrityskumppanin, jolle markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi ja kehitystyö tehdään.
Important dates
Tiimit muodostetaan ensimmäisellä kerralla 1.9.2020 klo 8.30-11.00, joten kaikkien läsnäolo silloin on välttämätöntä.
Kilpailukeinoanalyysien esityspäivä (täydentyy)
Loppuseminaari (täydentyy)
Content and scheduling
Opintojakson keskeiset osat:
Markkinoinnin perusteet
Kilpailukeinoanalyysi
Kehittämisprojektin suunnittelu ja toteutus
Kehittämistyön menetelmät
Evaluation scale
H-5