Skip to main content

Professional Development in Practice II (15 cr)

Code: R0192-3030

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Porvoo
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 70
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHP2), Laurea Porvoo (Finnish)
Teachers
Lilja Palo
Maija Aho
Anu Sinisalo
Anu Haavisto
Teacher in charge
Anu Sinisalo
Study unit
R0192

Learning outcomes

The Student is able to
- apply different health promotion approaches and methods in nursing
- plan, implement and evaluate nursing of patients with long-term illnesses and give support for self-care
- use different guidance methods to support clients’ resources in self-care and life-style changes
- apply the main national and international recommendations for a healthy lifestyle from a client-oriented point of view
- justify the medicines and druggroups used by the main client groups and evaluate the effectiveness of medical treatment
- vaccinate safely
- take advantage of digitalisation in health promotion and nursing of patients with long-term illnesses

Location and time

Kevät 2021

Teaching methods

Ammattitaitoa edistävästä harjoittelusta R0192
2 op toteutuu työpaja ja simulaatio-opetuksena.

Projektityöskentelyssä keskeisenä sisältönä on sähköiset terveyspalvelut ja ohjaaminen.
Projekti toteutuu myöhemmin ilmoitettavalla tavalla.

Ammattitaitoa edistävästä harjoittelusta R0192 10 op = 7 viikkoa toteutuu kliinisenä harjoitteluna

Employer connections

Projektityöskentely. Tarkemmat tiedot projektista ilmoitetaan myöhemmin.

Kliininen harjoittelu toteutuu pääasiassa sisätautien yksiköissä sekä kotihoidossa

Exam schedules

Kliininen harjoittelu viikoilla 15-21.

Student workload

Työpajatyöskentely + simulaatio-opetus 2 op = 54 h
Projektityöskentely 3op = 81 h
Kliininen harjoittelu 10op = 270h

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page