Research and Development Methods (5cr)
Code: R0184-SHP1811A
General information
- Enrollment
- 14.05.2018 - 19.08.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.09.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Porvoo
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHP2), Laurea Porvoo (Finnish)
Learning outcomes
The student is able to
- choose appropriate methods for a development project and provide justification for the choices
- collect and analyse empirical data
- interpret empirical results and make conclusions based on them
- recognize the ethical point of view of the research and development work
- evaluate the reliability and validity of research
- apply the principles of research communication orally and in writing
- draw up and interpret research and development reports
Teaching methods
Lähiopetus ja -ohjaus, verkko-opetus Optimassa, Optima- ja Skype-ohjaus
Time and location
Porvoo kampus
Ks. Peppi, aikataulu (alkaa 11.9.2018, jolle ensimmäiselle kerralle osallistuminen on edellytys toteutukseen osallistumiselle)
Learning materials and recommended literature
Ks. Optiman materiaalit -kansio, joka täydentyy 11.9.18 mennessä ja myös opintojakson edetessä.
Opiskelijat etsivät myös itse opintojaksolla tarvitsemaansa menetelmällistä kirjallisuutta ja tieteellisiä artikkelijulkaisuja.
Alternative completion methods of implementation
Kirjatentti on vaihtoehto opintojaksossa tehtävälle tutkimusharjoitukselle.
Kirjatentti 500-600 sivua itse ehdotettavaa/opettajan hyväksymään opintojakson sisältöön liittyvää kirjallisuutta.
Co-operation with working life and/or RDI
Pääsääntöisesti työelämään tai hankkeeseen liittyvä harjoitustehtävä.
Important dates
Tehtävät: deadlinet
Tarkat deadlinet sovitaan opintojakson käynnistyessä syyskuussa -18 alussa.
1. Orientoiva tehtävä: deadline (dl): ma 17.9.18 klo 10
2. Paneutuminen 2-3 tieteelliseen oman alan artikkeliin ja niiden raportointi ohjeiden mukaisesti: dl: ma 24.9. klo 16. (dl varmistetaan opiskelijoille sopivaksi ensimmäisellä lähiopetuskerralla 11.9.)
3. Tutkimustehtävä
3.1 Tutkimussuunnitelma opettajan kommentoitavaksi: pv?
3.2 Tutkimusraportin luonnos opettajan kommentoitavaksi: pv?
3.3 Lopullinen arvioitava tutkimusraportti: pv?
3.4 Itse- ja vertaisarviointi: pv?
Forms of internationality
-
Student workload
Lähiopetusta on varsin vähän kokonaisuudesta (135 h), minkä vuoksi itsenäinen ja pienryhmissä tehtävä työskentely korostuu. Sille on tärkeä varata säännöllistä aikaa omasta kalenterista syys-joulukuulle -18.
Content and scheduling
Tutkimukselliset lähestymistavat
Laadulliset tutkimus- ja kehittämismenetelmät (haastattelumenetelmä ja sen variaatiot; havainnointi; narratiivinen tutkimus; toimintatutkimus ja palvelumuotoilun menetelmät)
Laadullinen tutkimusprosessi (tutkimus- ja kehittämistyön suunnittelu ja toteutus)
Määrälliset tutkimusmenetelmät (prosentit, frekvenssit, ristiintaulukointi, merkitsevyystestit [idea])
Määrällinen tutkimusprosessi (tutkimuksen suunnittelu ja toteutus)
Tutkimustyön luotettavuus ja eettisyys
Further information
Opiskelija korvaa mahdollisen poissaolon erillisellä artikkelitehtävällä, jonka hän palauttaa Optimaan kahden viikon sisällä poissaolosta.
Ensimmäiselle lähiopetuskerralle 11.9. osallistuminen on välttämätöntä, jotta voi osallistua opintojaksoon.
Oikeudet muutoksiin opintojakson edetessä.
Evaluation scale
H-5