Skip to main content

Research and Development Methods (5 cr)

Code: R0184-3133

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.03.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual proportion
1 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Kirsi Ronkainen
Salla Kivelä
Teacher in charge
Kirsi Ronkainen
Study unit
R0184

Learning outcomes

The student is able to
- choose appropriate methods for a development project and provide justification for the choices
- collect and analyse empirical data
- interpret empirical results and make conclusions based on them
- recognize the ethical point of view of the research and development work
- evaluate the reliability and validity of research
- apply the principles of research communication orally and in writing
- draw up and interpret research and development reports

Location and time

15.3.-28.5.21 Tikkurilan kampus

Materials

Tutkimusmenetelmiin liittyviä perusteoksia:

Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. Tutki ja kirjoita. (kaikki painokset).
Kylmä, J. & Juvakka, T. 2012. Laadullinen terveystutkimus. 1-2. painos, Edita Publishing Oy, Helsinki.
Stolt et al. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto, Hoitotieteen laitoksen julkaisuja A: 73/2016.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällön analyysi. Tammi, Helsinki.
Vilkka H. 2007. Tutki ja mittaa : määrällisen tutkimuksen perusteet.
Vilkka H. 2015. Tutki ja kehitä.4. uudistettu painos.

Muu kirjallisuus kuvataan opintojakson kuluessa.

Teaching methods

Toteutus pääsääntöisesti päiväopetuksena Tikkurilan kampuksella, mikäli korona-tilanne sen sallii.

Oppimisalustana tulemme käyttämään Canvasia ja se aukeaa 25.3. eli orientaatiokertaan mennessä.

Opintojakso tulee suorittaa ennen opinnäytetyön aloitusta tai rinnakkain opinnäytetyöprosessin kanssa.

Lähiopetukseen osallistuminen on pakollista ja välttämätöntä oppimistehtävien kannalta.Mikäli opiskelija ei ole läsnä orinetaatiokerralla, eikä ole ilmoittaunut esteestä, hänet voidaan tutkintosäännön mukaan poistaa opintojaksolta.

Employer connections

Laadulliset tutkimusmenetelmät osiossa toteutetaan pareittain minitutkimus-harjoitus siten, että aineistona on opiskelijoiden keräämä haastatteluaineisto.

Exam schedules

Kts. yst. kevään aikataulut (lukkarikone) lähipetuksen osalta.

Completion alternatives

Korkeakoulutasoiset tutkimusmenetelmäopinnot.

Student workload

5op x 27 h= 135h opiskelijan työtä

Tutkimuksen perusteet 10%
Määrällinen tutkimus 35%
Laadullinen tutkimus 35%
Etiikka ja luotettavuus 20%

Content scheduling

Sisältö jaksottuu 4 eri osioon:

1. Orientaatio tutkimusmenetelmäopintoihin
2. Laadullinen tutkimus
3. Määrällinen tutkimus
3. Tutkimuksen etiikka ja luotettavuus

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page