Skip to main content

Competence in Guiding Early Childhood Education Activities (10 cr)

Code: R0095-3026

General information


Enrollment
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 60
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Säde Siljamo
Sanna Saraste
Teacher in charge
Sanna Saraste
Scheduling groups
Avoin AMK (Size: 7 . Open UAS : 7.)
Small groups
Avoin AMK
Study unit
R0095

Learning outcomes

The student is able to:
- plan, guide and evaluate pedagogical activities and operational environments that meet the needs of children and groups of children
- apply functional and creative methods in education
- reflect upon an educator's actions and his/her own view of education

Materials

Opintojakson Canvas-työtilassa ilmoitetaan käytettävät materiaalit ja kirjallisuus jakson alkaessa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opiskelijat hankkivat itse projektipaikkansa yksityisen tai kunnallisen varhaiskasvatuspalveluiden päiväkodista tai avoimesta varhaiskasvatuspalvelusta, kuten kerhotoiminta, asukas- ja leikkipuisto, avoin päiväkoti ja avoin varhaiskasvatustoiminta.

Opiskelija voi suunnitella yksilö- tai parin kanssa opintojaksoon liittyvää 4.5 op luovaa toimintaprojektia itselleen soveltuvaan toimintaympäristöön yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa.

Exam schedules

Läsnäolovelvollisuus seuraavissa verkkotapaamissa:
6.9. 2022 klo 16-18 Opintojakson aloitus
25.10.2022 klo 16-18 Projektisuunnitelmien esittely
29.11.2022 klo 16.15-18.30 Projektiesittelyt

Opiskelijan tulee olla läsnä opintojakson aloituksessa 6.9. klo 16-18 ja tehdä ennakkotehtävä varmistaakseen paikkansa opintojaksolla. Ennakkotehtävän ohjeistus annetaan opintojakson alkaessa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja Sanna Saraste sanna.saraste@laurea.fi tai opintopäälliköt. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta. https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentFin_opintojensuunnittelu/SitePages/Osaamisen-tunnistaminen-ja-tunnustaminen.aspx

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Opintojakson rakenne on seuraavanlainen:

1) Luovuus, leikki ja osallisuus varhaiskasvatuksessa 5 op
2) Eheytetyn pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi 5 op

Content scheduling

Tämä opintojakso muodostuu kahdesta moduulista:

1. Luovuus, leikki ja osallisuus varhaiskasvatuksessa 5 op

Luennot ja välitehtävät 1 op. Moduuliin kuuluu verkkoluentoja zoomin välityksellä (suositellaan läsnäoloa verkkotapaamisissa, osa luennoista nauhoitetaan) ja välitehtäviä liittyen verkkotapaamisiin.
ARVIOINTI: Hyväksytty/hylätty.

Essee 4 op: Lapsen ilmaisun monet muodot ja leikki – omat näkemykset peilaten verkkotapaamisten sisältöön ja lähdekirjallisuuteen.
ARVIOINTI: Hylätty (0), Tyydyttävä (1, 2) Hyvä (3,4) ja Kiitettävä (5).


2. Eheytetyn pedagogisen toiminnan suunnittelu, toteuttaminen ja arviointi 5 op

Luova pedagoginen toimintaprojekti 4,5 op. Moduuliin 2 kuuluu luovan pedagogisen toimintaprojektin tekeminen varhaiskasvatustoiminnassa tai etätoimintana. Hanki projektipaikka ja tutustu projektipaikkaan tai tee videototeutuksena. Projektin voi toteuttaa yksin tai parin kanssa. Ohjausta projektin ideointiin, suunnitteluun ja tekemiseen sekä ohjausaikoja voi varata opintojakson opettajilta.

Projektisuunnitelman tekeminen. Projektisuunnitelmien esittely 25.10. klo 16-18. Läsnäolovelvollisuus.

Toteuta 4 toimintakertaa projektipaikassa ja dokumentoi toimintaa (esim. valokuvaamalla, kirjaamalla muistiin, videoi)
Koko projektista tehdään raportti.

Esittele valmis projektisi zoomissa, reflektoi omaa toimintaasi projektin aikana. Lisäksi annetaan vertaispalautetta tapaamisessa toisen opiskelijan projektista ja tehdään esittelyn jälkeen kirjallinen vertaispalaute. Projektiesittely 29.11. klo 16.15-18.30. Läsnäolovelvollisuus!
ARVIOINTI: Hylätty (0), Tyydyttävä (1, 2) Hyvä (3,4) ja Kiitettävä (5).

Itsearviointi 0,5 op. Kasvattajan henkilökohtaisen ohjaajuuden ja osaamisen itsearvioinnin tarkoitus on tehdä näkyväksi opiskelijan oppimista, osaamista ja henkilökohtaista kasvua opintojakson aikana.
ARVIOINTI: Hyväksytty/hylätty.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa II.

Toteutukselle on varattu paikkoja 10 Avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoille.

Go back to top of page