Thesis (15 cr)
Code: R0045-SFG1811
General information
- Enrollment
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 15 cr
- RDI proportion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Fysioterapeuttikoulutus (SFG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Kati Nykänen
- Johanna Stepanoff
- Heikki Penttilä
- Irma Karhu
- Pauliina Louhiala
- Tapani Risto
- Johanna Leskelä
- Study unit
- R0045
Learning outcomes
The student is able to
- present justified suggestions for development in relation to working life
- conceptualize phenomena related to working life based on research results
- use appropriate research and development methods in order to produce new knowledge
- act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
- evaluate personal activities and solutions critically
- understand concepts in an extensive scale and present topics logically with justification
Location and time
ONT päivät kerran kuukaudessa, jolloin fysioterapian hankekokoukset, katso lukujärjestys.
Lisäksi työpajat:
- tiedonhaun pajat; osallistuminen kahteen pajaan (suositus: työn alkuvaiheessa ja fokuksen tarkennuttua)
- menetelmätyöpajat ont-päivinä
- kirjoittamisen pajat
Materials
Opinnäytetyöprosessin kuvaus ja ohjeet Link:ssä
Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2004. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi.
Bazeley, P. 2013. Qualitative Data Analysis, Practical Strategies. SAGE.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2008. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Kananen, J. 2008. KVALI. Kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2008. KVANTTI. Kvantitatiivinen tutkimus alusta loppuun. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä : kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännönopas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen, J. 2013. Case-tutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Metsämuuronen, J. 2001. Laadullisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: International Methelp.
Ojasalo, K., Moilanen, T.& Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmiät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOY.
Silverman, D. 2013. Doing Qualitative Research. SAGE
Lähdeviitteiden ja lähteiden merkintätavat Laureassa. (Link FI)
Opinnäytetyöpohja LINKissä > Dokumenttipohjat (tai Opinnäytetyö)
Plagioinnin (eli luvaton tekstin lainaaminen) tunnistamiseen käytetään Urkund-ohjelmaa. Urkundkäyttöohje opiskelijalle > Laurea Link ja Plagiointitapausten käsittely Laureassa Link FI > Plagiointi
Teaching methods
Opinnäytetyö tehdään itsenäisesti tai parityönä opiskelijan oman aikataulun mukaan. Opiskelijalle nimetään työn ohjaaja, kun hän on palauttanut alustavan suunnitelman. Ohjausprosessi etenee opiskelijan ja ohjaajan keskenään sopimalla tavalla.
Opinnäytetyönprosessi on kuvattu Link:ssä ja siihen sisältyy mm.:
Opinnäytetyö alkaa aiheen valinnasta ja aiheanalyysistä. Tutustu prosessin etenemiseen
LINK > Opinnäytetyö.
Opinnäytetyö laatimiseen kuuluu toisen opinnäytetyön kirjallinen ja suullinen opponointi, oman työn esittely kaksi kertaa opinnäytetyön prosessin aikana 1. suunnitelmavaiheessa ja 2. julkaisuvaiheessa. Lisäksi arviointikeskustelu ja kypsyysnäytteen tekeminen.
Opinnäytetyö on pääosin itsenäistä työskentelyä. Jokaisella opinnäytetyöllä on oma ohjaaja. Ohjausajoista ja ohjausmenetelmistä sovitaan oman opinnäytetyön ohjaajan kanssa erikseen, mutta ohjaukset pääsääntöisesti Otaniemen ONT-päivinä.
Employer connections
Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa.
Opiskelija vastaa aiheen sekä toimeksiantajan löytämisestä opinnäytetyölleen. Työelämäkumppanuus toteutuu yleensä erilaisissa hankkeissa ja kehittämisprojekteissa. Työelämän edustaja osallistuu opinnäytetyön ohjaukseen erikseen sovitulla tavalla.
Exam schedules
Opiskelija suunnittelee työnsä toetuksen aikataulun ja osallistuu seminaareihin aikataulun mukaisesti pääsääntöisesti Otaniemen ONT-päivinä.Kts. lukujärjestys ja ilmoittaudu näihin.
Link:stä löytyy tietoa valmistumiseen liittyvistä aikatauluista ja deadlineista. Tutustu valmistumisen deadlineihin ja vaatimuksiin jo työn suunnitteluvaiheessa ja ota ne huomioon suunnitellessasi omaa aikataulua.
Completion alternatives
Laureassa opinnäytetyön voi tehdä joko toiminnallisena opinnäytetyönä tai tutkimuksellisena opinnäytetyönä. Kuvaukset löytyvät Laurean opinnäyteyönohjeistosta, Laurea Linkistä.
Student workload
1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Opinäytetyöprosessi on kuvattu Laurea Linkissä. Opinnäytetyön 15 op toteutuu seuraavien vaiheiden kautta:
1. Suunnitelmavaihe
2. Toteutusvaihe
3. Julkaisuvaihe (arviointivaihe)
Evaluation scale
H-5
Qualifications
The prerequisite for starting the thesis is that the student has completed or is currently completing the study unit Methods for Research-based Development Work (or the study unit Research and Development Methods) or has equivalent competences that have been recognized as part of the degree through a demonstration of competence or credit transfer.