Skip to main content

Thesis (15 cr)

Code: R0045-3171

General information


Enrollment
09.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
15 cr
RDI proportion
15 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Pipsa Kostamo
Juha Uutela
Outi Lappi
Teacher in charge
Outi Lappi
Study unit
R0045

Learning outcomes

The student is able to
- present justified suggestions for development in relation to working life
- conceptualize phenomena related to working life based on research results
- use appropriate research and development methods in order to produce new knowledge
- act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
- evaluate personal activities and solutions critically
- understand concepts in an extensive scale and present topics logically with justification

Materials

Knapp, J. 2016. Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days.
Banfield, R. 2015. Design Sprint: A Practical Guidebook for Building Great Digital Products
Stickdorn, M. 2018. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World
Marc Stickdorn, Markus Edgar Hormess, Adam Lawrence and Jakob Schneider 2018.This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World
Marc Stickdorn, Markus Edgar Hormess, Adam Lawrence and Jakob Schneider
Google Ventures. 2016. The Design Sprint. https://www.gv.com/sprint/

Teaching methods

Opinnäytetyö toteutetaan kolmen kuukauden aikana aloituksesta syyskuussa.
Opiskelijat tuottavat testattuja ratkaisuehdotuksia toimeksiantajalle, työskentelystä kirjoitetaan opinnäytetyöraportti.
Kehittämisen tuloksena ja tuotoksena on tavoitteena saavuttaa paras mahdollinen asiakasymmärrys, mm. palvelukonsepti ja prototyyppi.

Toimeksiantaja on Nokia Oyj.

Design Sprint -opinnäytetyön vaiheet:

1. perehdytys + tietoperustan kerääminen
2. sprinttiviikko (opinnäytetyön toiminnallinen osuus, toteutusvaihe)
3. opinnäytetyön julkaisuvaihe

Opinnäytetyöraporttia kirjoitetaan jokaisessa vaiheessa. Opinnäytetyö tehdään tiimityönä.


Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hyödyntää tietoperustaa työelämän kehittämiskohteessa
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon testaamiseksi ja tuottamiseksi
- toimia yksin ja yhdessä tiimissä sekä vastuullisesti kumppanuudessa ja dialogissa toimeksiantajien kanssa
- arvioida omaa ja tiimin toimintaa ja konkreettisia ratkaisuehdotuksia kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia ja esittää ratkaisuehdotukset asiantuntijana loogisesti ja perustellen

Employer connections

Nokia Oyj

Exam schedules

Aloitus on syyskuussa, tiimit muodostetaan syyskuu toisella viikolla vko 36. Kalenterikutsu kick off -tapaamiseen. Kick off pidetään Teamsissä ke 14.9.2022 9:30-11.00.
Sprinttiviikko viikolla 40.
ma 3.10. - pe 7.10.2022.
Opinnäytetyön julkaisu ma 31.10. mennessä.

International connections

The documents created during the Design Sprint workshop will be written in English.
The Thesies will be written in English. Nokia is having English as their working language. The RDI centers related to the development assignments are located in the USA and Finland.

Student workload

Sprintti toteutetaan intensiiviviikolla, jolle osallistuminen on edellytys opinnäytetyön tekemiselle. Työskentely sprinttiviikolla on kokopäiväistä.

Content scheduling

Design Sprint -opinnäytetyön vaiheet:

1. perehdytys + tietoperustan kerääminen
2. sprinttiviikko (opinnäytetyön toiminnallinen osuus, toteutusvaihe)
3. opinnäytetyön julkaisuvaihe

Opinnäytetyöraporttia kirjoitetaan jokaisessa vaiheessa. Opinnäytetyö tehdään tiimityönä.

Evaluation scale

H-5

Qualifications

The prerequisite for starting the thesis is that the student has completed or is currently completing the study unit Methods for Research-based Development Work (or the study unit Research and Development Methods) or has equivalent competences that have been recognized as part of the degree through a demonstration of competence or credit transfer.

Go back to top of page