Dialogue, Encounters and Professional Interaction (5 cr)
Code: R0030-3028
General information
- Enrollment
-
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
31.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 70
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Marika Kivistö
- Teacher in charge
- Marika Kivistö
- Scheduling groups
- Ryhmä A (Size: 40 . Open UAS : 0.)
- Ryhmä B (Size: 40 . Open UAS : 0.)
- Groups
-
SSB221SASosionomikoulutus, monimuotototeutus, S21, Hyvinkää
- Small groups
- Ryhmä A
- B
- Study unit
- R0030
Learning outcomes
The student is able to
- be aware of and develop their interaction skills
- encounter and interact with individuals
- work in teams and direct groups
- understand the significance of the customer's participation and resources
Materials
Mönkkönen, K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Helsinki: Gaudeamus
Tenttimateriaali ilmoitetaan toteutuksen alkaessa. Muu oppimateriaali esitellään Canvas -työtilassa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
[Kuvaa tässä projekti/hankeyhteistyö sekä muu työelämän kanssa tehtävä yhteistyö, jos sellaista opintototeutuksella on.
Tämän tietokentän sisältöjä tarkastellaan seurattaessa toteutustapoja ja strategisten tavoitteiden toteutumista. Kentän täyttäminen ei korvaa PRM-kirjauksen tarvetta.]
Exam schedules
31.8. Opintojakson aloitus, läsnäolovelvollisuus
19.10 Kirjatentti ryhmätenttinä, läsnäolovelvollisuus
1.11.tai 2.11. oman kotiryhmän oppimispäiväkirja -tehtävän purku ja ohjaus, läsnäolovelvollisuus
8.11. Ryhmänohjauspäivä A, läsnäolovelvollisuus
9.11. Ryhmänohjauspäivä B, läsnäolovelvollisuus
Tenttien uusintapäivämäärät 11.11.2021? ja 2.12.2021. Tehtävien palautuspäivät löytyvät Canvasta ja lukujäörjestyksestä opintojakson alkaessa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
International connections
[Kuvaa tässä kansainvälisyyden mahdollista toteutumista opintojaksolla (esim. kansainväliset yhteistyötahot).
Tämän tietokentän sisältöjä tarkastellaan seurattaessa toteutustapoja ja strategisten tavoitteiden toteutumista.]
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta
[Jätä yllä oleva teksti paikoilleen ja lisää tähän tarvittaessa esim. hankitun osaamisen hyödyntämisen mahdollisuuksista sekä muista vaihtoehtoisista suoritustavoista opintototeutuksellasi.]
Student workload
[Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Voit arvioida opiskelijan ajankäyttöä opinnon eri kokonaisuuksissa/tehtävissä. Kuormittavuuden laskemiseen löydät työvälineen Pepin opettajan työpöydän valikosta ”Toteutukset”.]
Content scheduling
Toteutuksen osat:
1. VUOROVAIKUTUSTAIDOT (2op)
2. ASIAKKAAN KOHTAAMISOSAAMINEN (2op)
3. RYHMÄDYNAMIIKKA (1op)
Opintojakson sisällöt:
- ammatillinen kohtaaminen ja minuus asiantuntijuudessa
- dialogisuus ja dialogisen suhteen rakentaminen
- sinä- ja minä –viestit
- aktiivinen kuuntelu
- tunteet toiminnan takana
- ryhmät ja niiden ohjaus
- erilaiset ohjaustyylit
- osallisuus ja voimavarakeskeisyys yksilöiden ja ryhmien ohjauksessa
- ohjauksen suunnittelu, toteutus ja arviointi
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.