Social Media Marketing and Employer Branding (10 cr)
Code: HL00BU31-3019
General information
- Enrollment
-
23.05.2022 - 21.08.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 4 - 7
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Mervi Talonen
- Teacher in charge
- Mervi Talonen
- Groups
-
HLB222SNLiiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Hyvinkää
- Study unit
- HL00BU31
Learning outcomes
The student is able to
- implement a marketing development project in a team
- assess prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions-
- act and communicate in a customer-oriented manner
Location and time
-
Materials
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Projektin toimeksiantaja:
Helsingin Seniorisäätiö sr
Laura Kemppinen, rekrytoinnin ja viestinnän esihenkilö
Suovakuja 1, 00660 Helsinki
www.seniorisaatio.fi
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.”
Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi). Ohjaaja lähettää Outlook-kalenterikutsun pre-briiffin ajankohdasta, joka pidetään elokuussa intensiiviviikolla.
Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Ohjaaja lähettää Outlook-kalenterikutsun briiffitapaamiseen.
Projektia ohjataan viikoittain torstaisin klo 13-14.
Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 h/vk. Se tarkoittaa tiimityöskentelyä 8 h ja itsenäistä työskentelyä 8 h. Lisäksi joka viikko on tunnin ohjaustapaaminen. Ensimmäinen ohjaustapaaminen on pakollinen.
Content scheduling
Projektin tavoitteet:
Projektin sisältönä on somemarkkinoinnin keinoin kasvattaa organisaation
tunnettuutta työmarkkinoilla, ja lisätä ymmärrystä somemarkkinointikanavien merkityksestä työnantajamielikuvan näkökulmasta.
Projektissa tarkastelemme somestrategiaa, sisältömarkkinoinnin toimenpiteitä, tavoitteita ja kohderyhmiä, kanavastrategiaa ja vuorovaikutusstrategiaa. Projektin tavoitteena on löytää keinoja, joilla tavoitetaan työntekijöitä.
Keskiössä on kanavastrategia. Määrittelemme jokaiselle käyttöönotettavalle kanavalle oman roolin kohderyhmälähtöisesti. Tutustumme kanavan luonteeseen: Millaiset sisällöt ja vuorovaikutustavat ovat kanavassa luontevia? Tutkimme, millaiset toimenpiteet toimivat, millaiset kuvat saavat eniten huomiota ja miten toimivuutta voidaan vahvistaa? Tarkastelemme myös käyttäjien motiiveja.
Projektin pohjalta työelämän kumppani Helsingin Seniorisäätiö tulee päivittämään sosiaalisen median strategiansa ja avaamaan sosiaalisen median tilit asianmukaisiin kanaviin. Helsingin Seniorisäätiö on ajassa elävä organisaatio, joka haluaa pysyä mukana moderneissa kanavissa.
Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista: markkinointi, viestintä, visuaalisuus, sisällöntuotanto ja HR.
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä.
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.
Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/pirlapp_laurea_fi/Ee2msSbz1JFIkN-gr6YUajIB2M2WuOl1G6jBQwjxkQz2Pw?e=uXh7mX