Introduction to Marketing (10 cr)
Code: HL00BQ78-3022
General information
- Enrollment
-
29.11.2021 - 05.12.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.03.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
- Teachers
- Eeva Miettinen
- Tomas Illman
- Teacher in charge
- Eeva Miettinen
- Groups
-
HLG222KALiiketalouden koulutus, monimuotototeutus, K22, Otaniemi
- Study unit
- HL00BQ78
Learning outcomes
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Location and time
Lähiopetuspäivät Otaniemen kampuksella ilmoitetun aikataulun mukaisesti (pakki). Lähiopetuspäiviä on 2 / kk, ja ne ovat torstaisin ja perjantaisin. Lähiopetuspäiviin tulee osallistua. Oppimisympäristönä käytämme Canvas -alustaa.
Materials
Opintojaksossa käytettävä kirjallisuus on nähtävissä opintojakson työtilassa.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena. Otaniemen kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.
Opintojaksossa on kolme osa-aluetta; Myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä havainnointiosio.
Opintojakson tavoitteiden mukaisesti opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
Exam schedules
Opintojakson aikataulu on näkyvillä Pakissa.
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Opintojakson 10 opintopistettä jakautuu eri painotusten mukaisesti kolmen eri teeman kesken. Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Evaluation scale
Approved/Failed