Skip to main content

Audiovisual Production (5 cr)

Code: E9967-TON1811

General information


Enrollment
14.05.2018 - 31.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2018 - 17.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TON2), Tietojenkäsittely ja tietoliikenne (ICT)
Teachers
Mika Stenberg
Teacher in charge
Mika Stenberg
Study unit
E9967

Learning outcomes

The student is able to
- create, edit and save audiovisual material
- utilize common production devices
- recognize distribution requirements for audiovisual material using different media forms
- design and manuscript audiovisual production

Location and time

Tikkurila campus, room B305

Materials

Premiere CC Digital Classroom
e-kirja: http://www.laurea.eblib.com/patron/FullRecord.aspx?p=1643809
Vegas Pro 9 editing workshop / Douglas Spotted Eagle. (2010)
e-kirja:https://laurus.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?searchId=1547&recCount=50&recPointer=28&bibId=76417

Teaching methods

Workshops in the classroom and independent assignments/projects.
OSA I: Digital audio
- Basics
- Editing
- Multitrack editing
- Post-processing and FX
OSA II: Digital video
- Basics
- Workflow and Editing
- Transitions
- Chroma Keyer
- Overlay texts and images
-Introduction to AfterFX

Completion alternatives

Independent study is possible by completing the assignments and projects.

Student workload

Lähitapaamisissa käydään asioita läpi ja tehdään ohjattuja harjoituksia.
Opintojaksoon kuuluu opiskelijaprojekti, joka todennäköisesti vaatii ajankäyttöä myös lähitapaamisten ulkopuolella.
Kurssin alkupuolella painottuu työpajatyyppinen lähiopetus. Kurssin loppupuolella opiskelijat työstävät omia projektejaan.

Evaluation scale

H-5

Further information

We are using Adobe software (Premiere and Audition). Independent assignments can be done using any other software.

Go back to top of page