Skip to main content

Information Management in Social and Health Care (5cr)

Code: A9511-3004

General information


Enrollment
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Management and Development in Social and Health Care Reform (SYA5), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Pauliina Partanen
Outi Ahonen
Teacher in charge
Outi Ahonen
Study unit
A9511

Learning outcomes

Opiskelija osaa
- laajentaa tietouttaan tulevaisuuden sosiaali- ja terveydenhuollon tietojenkäsittelystä ja tiedonhallinnan prosessin kehittämistarpeista toiminnan suunnittelusta, toteutukseen ja arviointiin
- määritellä sosiaali- ja terveydenhuollon muutoksessa nopeasti kehittyviä asiakaslähtöisiä palvelutarpeita
- hahmottaa ja ymmärtää tulevaisuuden asiakkaan tietotarpeita hyvinvointialueiden digitaalisessa palveluympäristössä
- hahmottaa ja ymmärtää näyttöön perustuvuuden merkitys osana tiedonhallintaa
- hahmottaa ja ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasta ja potilastietojen hallintaa koskevan lainsäädännön
- arvioida ja kehittää dokumentoinnin käytänteitä

Teaching methods

Opintojakson opetus on verkossa. Oppiminen toteutuu työskentelemällä yhteistoiminnallisesti sekä lähipäivissä että verkossa Laurean verkko-oppimisympäristö Canvasissa

Time and location

Opintojakson lähipäivät ovat: 3.9, 7.10, 1.12 (klo 9.00-16.00)

Learning materials and recommended literature

Opintojakson oppimateriaali löytyy oppimisympäristö Canvasin opintojakson työtilasta.

Alternative completion methods of implementation

Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa.

Co-operation with working life and/or RDI

Opintojakosn päätehtävässä suunnitellaan digipalvelupolku, joko ikäihmisille- tai terveydenhuollon ammattilaisille. Tehtävä koostuu kehittämissuunnitelman kirjallisesta osiosta, prosessin- ja asiakaspersoonien kuvauksesta.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page