Service Business and Marketing (10 cr)
Code: A9128-3009
General information
- Enrollment
-
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
07.09.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI proportion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Sini Temisevä
- Jarmo Heinonen
- Teacher in charge
- Sini Temisevä
- Groups
-
MSA221KNPalveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, K21, Leppävaara
- Study unit
- A9128
Learning outcomes
The student is able to
- classify the business functions of a service company in the hospitality sector
- present the business models and business logic of a service company
- segment both business-to-business and consumer customers
- apply marketing mix in service business
Location and time
Pääsääntöisesti Leppävaara. Aikataulun mukaan.
Materials
Ahonen, L. & Luoto, S. 2015. Markkinointi boksin ulkopuolelta. Helsinki. Talentum.
Bergström, S. & Leppänen, A. 2013. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita.
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki. WSOY
Jylhä, E. & Viitala, R. 2013. Liiketoimintaosaaminen - Menestyvän yritystoiminnan perusta. Edita.
Jormakka, Koivusalo, Lappalainen, Niskanen: Laskentatoimi. Helsinki: Edita. • Luvut 1 - tarkennetaan workshopissa.
Kahneman, D. 2012. Ajattelu nopeasti ja hitaasti. Terrra Cognita.
Kotler, P. 2005. Markkinoinnin avaimet. 80 konseptia menestykseen. Jyväskylä. Gummerus.
Kuusela, H. & Neilimo, K. 2010. Kaupan strategiaosaaminen. Helsinki. Edita Prima Oy.
Mäntyneva, M, Heinonen, J. & Wrange, K. 2008. Markkinointitutkimus.
Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2010. B-to-B-palvelujen markkinointi. Porvoo. WSOYPro
Osterwalder, A. & Pigneur, Y. 2009. Business Model Generation. Amsterdam. Self Published.
Rope, T. 1998. Business to Business – markkinointi. Porvoo. WSOY.
Saarelainen, E. 2013. Kohti menestyvää liiketoimintamallia. Saarijärven Offset Oy.
Thaler, Richard H. and Sunstein, Cass R. 2009 Nudge. Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin Books.
** Muu erikseen opintojaksolla osoitettu kirjallisuus
Teaching methods
Ensimmäisellä lähikerralla 7.9.2020 on pakollinen läsnäolo.
Läsnäoloa edellytetään myös tehtävien ja harjoitusten käsittelyjen yhteydessä.
Sisältää käyntejä Laurean ulkopuolisiin kohteisiin ja verkko-opetusta.
Employer connections
Yksilötyönä tehtävä projektityö, sisältää viisi osa-aluetta.
Exam schedules
Aikataulun mukaiset kontaktikerrat ja palautuspäivämäärät. Annettu tehtävä annetaan tunnilla.
Evaluation scale
Approved/Failed
Further information
Opintojaksolla käydään läpi yrityksen toimintamalleja, markkinoinnillisia ja mainonnallisia asioita. Opiskelija tekee liiketoimintasuunnitelman, jonka voisi toteuttaa käytännössä.