Skip to main content

Business Course (5 cr)

Code: SU00CD67-3003

General information


Timing
30.04.2025 - 08.09.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
20 Sosiaali- ja terveysala
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 20
Degree programmes
Aesthetic Nurse Supplementary Training
Teachers
Hannele Moisander
Groups
USV4625KU2
Esteettinen sairaanhoitaja täydennyskoulutus, ryhmä 2, K25, Tikkurila
Study unit
SU00CD67

Learning outcomes

Liiketoiminta -opintojakso 5 op muodostuu kahdesta osasta: Yrittäjyys 2 op ja Palveluiden markkinointi 3 op.

Yrittäjyys 2 op

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• perustaa yrityksen ja suunnitella yrityksen toimintaa vastuullisen liiketoiminnan
periaatteiden mukaisesti
• ideoida ja kehittää toteuttamiskelpoisen liikeidean omaan yritystoimintaan
• valita yritykselle sopivan yritysmuodon ja tehdä tarvittavat yritystoiminnan
aloittamiseen liittyvät viranomaisilmoitukset
• suunnitella yrityksen taloutta ja valita yritykselle tarvittavat vakuutukset
• laskea arvonlisäveron
• tunnistaa kirjanpidon hoitamiseen tarvittavat asiat

Palveluiden markkinointi 3 op

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• kuvata oman yrityksen brändin
• laatia pienimuotoisen yrityksen brändikäsikirjan
• määritellä yrityksen markkinoinnin kohderyhmän
• suunnitella yrityksen markkinointia ja valita yrityksen kohderyhmän tavoittamiseen sopivat markkinoinnin mediat
• toteuttaa digitaalista markkinointia

Content

Liiketoiminta -opintojakso 5 op muodostuu kahdesta osasta: Yrittäjyys 2 op ja Palveluiden markkinointi 3 op.

Yrittäjyys 2 op

Keskeiset sisällöt:
• toiminimiyrittäjyys, kevytyrittäjyys
• yrityksen perustaminen: rekisteröinti, nimi
• ennakkovero
• ALV (tutki kuuluuko), alv-rajat ja tilitys
• Valvira-ilmoitus
• kirjanpito / yhdenkertainen kirjanpito

Palveluiden markkinointi 3 op

Keskeiset sisällöt:
• Digitaalinen markkinointi
• Brändimarkkinointi + henkilöbrändäys

Location and time

Opetus toteutuu lähipäivinä ja verkko-opetuksena. Lähipäivät Laurea Tikkurilan kampuksella ja Zoom-verkkoluentoina

Materials

Kirjallisuus ja opintomateriaali käydään opintojakson alussa läpi.

Teaching methods

Liiketoiminta opintojakso 5 op muodostuu kahdesta osasta: Yrittäjyys 2 op ja Palve-luiden markkinointi 3 op. Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena (läsnä-ololuennot, verkkoluennot ja itsenäinen työskentely).

Yrittäjyys 2 op
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• perustaa yrityksen ja suunnitella yrityksen toimintaa vastuullisen liiketoiminnan periaatteiden mukaisesti
• ideoida ja kehittää toteuttamiskelpoisen liikeidean omaan yritystoimintaan
• valita yritykselle sopivan yritysmuodon ja tehdä tarvittavat yritystoiminnan aloittamiseen liittyvät viranomaisilmoitukset
• suunnitella yrityksen taloutta ja valita yritykselle tarvittavat vakuutukset
• laskea arvonlisäveron
• tunnistaa kirjanpidon hoitamiseen tarvittavat asiat

Palveluiden markkinointi 3 op
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• kuvata oman yrityksen brändin
• laatia pienimuotoisen yrityksen brändikäsikirjan
• määritellä yrityksen markkinoinnin kohderyhmän
• suunnitella yrityksen markkinointia ja valita yrityksen kohderyhmän tavoittami-seen sopivat markkinoinnin mediat
• toteuttaa digitaalista markkinointia

Exam schedules

Yhteinen aloitus keskiviikkona 30.4.2025 Zoomissa,
opintojen aikataulu Canvaksessa.

Yrittäjyysopinnot (lehtorit Auli Hietanen ja Jussi Järvi)

Henkilökohtainen ohjaus sovitaan erikseen yrittäjyysopintojen lehtoreiden kanssa. Henkilökohtaisia ohjauksia voi olla myös joulukuu puolella.

Completion alternatives

Opintojakson toteutus tapahtuu opettajien antaman ohjeistuksen mukaisesti, valinnaisia toteutustapoja ei ole.

Content scheduling

Yrittäjyys 2 op

Keskeiset sisällöt:
• toiminimiyrittäjyys, kevytyrittäjyys
• yrityksen perustaminen: rekisteröinti, nimi
• ennakkovero
• ALV (tutki kuuluuko), alv-rajat ja tilitys
• Valvira-ilmoitus
• kirjanpito / yhdenkertainen kirjanpito

Palveluiden markkinointi 3 op

Keskeiset sisällöt:
• Digitaalinen markkinointi
• Brändimarkkinointi + henkilöbrändäys

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page