Business Course (5 cr)
Code: SU00CD67-3003
General information
- Timing
-
30.04.2025 - 08.09.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 20
- Degree programmes
- Aesthetic Nurse Supplementary Training
- Teachers
- Hannele Moisander
- Groups
-
USV4625KU2Esteettinen sairaanhoitaja täydennyskoulutus, ryhmä 2, K25, Tikkurila
- Study unit
- SU00CD67
Learning outcomes
Liiketoiminta -opintojakso 5 op muodostuu kahdesta osasta: Yrittäjyys 2 op ja Palveluiden markkinointi 3 op.
Yrittäjyys 2 op
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• perustaa yrityksen ja suunnitella yrityksen toimintaa vastuullisen liiketoiminnan
periaatteiden mukaisesti
• ideoida ja kehittää toteuttamiskelpoisen liikeidean omaan yritystoimintaan
• valita yritykselle sopivan yritysmuodon ja tehdä tarvittavat yritystoiminnan
aloittamiseen liittyvät viranomaisilmoitukset
• suunnitella yrityksen taloutta ja valita yritykselle tarvittavat vakuutukset
• laskea arvonlisäveron
• tunnistaa kirjanpidon hoitamiseen tarvittavat asiat
Palveluiden markkinointi 3 op
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• kuvata oman yrityksen brändin
• laatia pienimuotoisen yrityksen brändikäsikirjan
• määritellä yrityksen markkinoinnin kohderyhmän
• suunnitella yrityksen markkinointia ja valita yrityksen kohderyhmän tavoittamiseen sopivat markkinoinnin mediat
• toteuttaa digitaalista markkinointia
Content
Liiketoiminta -opintojakso 5 op muodostuu kahdesta osasta: Yrittäjyys 2 op ja Palveluiden markkinointi 3 op.
Yrittäjyys 2 op
Keskeiset sisällöt:
• toiminimiyrittäjyys, kevytyrittäjyys
• yrityksen perustaminen: rekisteröinti, nimi
• ennakkovero
• ALV (tutki kuuluuko), alv-rajat ja tilitys
• Valvira-ilmoitus
• kirjanpito / yhdenkertainen kirjanpito
Palveluiden markkinointi 3 op
Keskeiset sisällöt:
• Digitaalinen markkinointi
• Brändimarkkinointi + henkilöbrändäys
Location and time
Opetus toteutuu lähipäivinä ja verkko-opetuksena. Lähipäivät Laurea Tikkurilan kampuksella ja Zoom-verkkoluentoina
Materials
Kirjallisuus ja opintomateriaali käydään opintojakson alussa läpi.
Teaching methods
Liiketoiminta opintojakso 5 op muodostuu kahdesta osasta: Yrittäjyys 2 op ja Palve-luiden markkinointi 3 op. Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena (läsnä-ololuennot, verkkoluennot ja itsenäinen työskentely).
Yrittäjyys 2 op
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• perustaa yrityksen ja suunnitella yrityksen toimintaa vastuullisen liiketoiminnan periaatteiden mukaisesti
• ideoida ja kehittää toteuttamiskelpoisen liikeidean omaan yritystoimintaan
• valita yritykselle sopivan yritysmuodon ja tehdä tarvittavat yritystoiminnan aloittamiseen liittyvät viranomaisilmoitukset
• suunnitella yrityksen taloutta ja valita yritykselle tarvittavat vakuutukset
• laskea arvonlisäveron
• tunnistaa kirjanpidon hoitamiseen tarvittavat asiat
Palveluiden markkinointi 3 op
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• kuvata oman yrityksen brändin
• laatia pienimuotoisen yrityksen brändikäsikirjan
• määritellä yrityksen markkinoinnin kohderyhmän
• suunnitella yrityksen markkinointia ja valita yrityksen kohderyhmän tavoittami-seen sopivat markkinoinnin mediat
• toteuttaa digitaalista markkinointia
Exam schedules
Yhteinen aloitus keskiviikkona 30.4.2025 Zoomissa,
opintojen aikataulu Canvaksessa.
Yrittäjyysopinnot (lehtorit Auli Hietanen ja Jussi Järvi)
Henkilökohtainen ohjaus sovitaan erikseen yrittäjyysopintojen lehtoreiden kanssa. Henkilökohtaisia ohjauksia voi olla myös joulukuu puolella.
Completion alternatives
Opintojakson toteutus tapahtuu opettajien antaman ohjeistuksen mukaisesti, valinnaisia toteutustapoja ei ole.
Content scheduling
Yrittäjyys 2 op
Keskeiset sisällöt:
• toiminimiyrittäjyys, kevytyrittäjyys
• yrityksen perustaminen: rekisteröinti, nimi
• ennakkovero
• ALV (tutki kuuluuko), alv-rajat ja tilitys
• Valvira-ilmoitus
• kirjanpito / yhdenkertainen kirjanpito
Palveluiden markkinointi 3 op
Keskeiset sisällöt:
• Digitaalinen markkinointi
• Brändimarkkinointi + henkilöbrändäys
Evaluation scale
Approved/Failed