Skip to main content

Basics of Competence in Early Childhood Education and Care (10 cr)

Code: TO00BU26-3017

General information


Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.01.2025 - 30.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
20 Sosiaali- ja terveysala
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 60
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Sanna Saraste
Pirjo Pohjasniemi
Teacher in charge
Pirjo Pohjasniemi
Groups
SSYOV25KY
Varhaiskasvatuksen sosionomin osaajakoulutus, Avoin AMK, K25, Tikkurila
TOS224SY
Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Terveys- ja hyvinvointialat
Study unit
TO00BU26

Learning outcomes

The student is able to
- apply the legislation, recommendations, guidelines and ethical principles of early childhood education and care
- utilise the early childhood education and care plan as a document guiding education and care work
- describe their vocational and social pedagogical expertise and role as builders of a learning community
- promote and strengthen children’s sense of community and agency while understanding the importance of play and peer relationships

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Käytettävä oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan Canvas-työtilassa.
Näitä ovat mm. varhaiskasvatuslaki, Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Toteutuksella on yksi työelämän kanssa yhteistyössä tehtävä projekti, joka toteutetaan opiskelijan valitseman yhteistyökumppanin kanssa.

Exam schedules

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.

Ensimmäinen kontaktikerta ilmoitetaan lukujärjestyksessä.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Content scheduling

Opintojakso muodostuu kolmesta osasta, jotka ovat
- varhaiskasvatuksen perusteet ja tehtävä
- sosiaalipedagoginen asiantuntijuus varhaiskasvatuksessa
- lasten yhteisöllisyys ja toimijuus

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Go back to top of page