Sales and Managing Customerships (10 cr)
Code: TO00BL02-3024
General information
- Enrollment
-
31.03.2025 - 06.04.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.05.2025 - 20.08.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Johanna Lunkka
- Veera Lassila
- Teacher in charge
- Johanna Lunkka
- Groups
-
TOH224SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Study unit
- TO00BL02
Learning outcomes
The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, mistä ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkossa. Tunnit pidetään Zoomissa. Aikataulun mukaisissa verkkotapaamisissa läsnäolo tärkeää!
Pakollinen osallistuminen Yritysesimerkkitehtävän purkutilaisuuteen.
Työpajakerroista kahteen kolmesta pakollinen osallistuminen.
Ennen ensimmäistä verkkotapaamista opiskelija tekee pienen ennakkotehtävän, jonka tehtävänanto ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista.
Employer connections
Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Exam schedules
Tarkistathan, että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.
Tunnit pidetään iltaisin 17-19.30 välillä.
International connections
-
Completion alternatives
Osaamisen näyttö.
Student workload
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Opintojaksolla on 4 itsenäistä tehtäväkokonaisuutta, ja 2 tiimissä tehtävää kokonaisuutta.
Tehtävien palautuspäivämäärät löytyvät Canvasista. Osa tehtäväpalautuksista on touko-kesäkuussa, osa elokuussa opintojakson loppupuolella.
Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.
Content scheduling
Tarkemmat tiedot ja tehtävien aikataulutus Canvasissa.
Tunnit Pakissa / lukkarissa.
Evaluation scale
H-5