Sales and Managing Customerships (10cr)
Code: TO00BL02-3024
General information
- Enrollment
- 31.03.2025 - 06.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.05.2025 - 20.08.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Learning outcomes
The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan verkossa. Tunnit pidetään Zoomissa. Aikataulun mukaisissa verkkotapaamisissa läsnäolo tärkeää!
Pakollinen osallistuminen Yritysesimerkkitehtävän purkutilaisuuteen.
Työpajakerroista kahteen kolmesta pakollinen osallistuminen.
Ennen ensimmäistä verkkotapaamista opiskelija tekee pienen ennakkotehtävän, jonka tehtävänanto ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen opintojakson alkamista.
Learning materials and recommended literature
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta, mistä ilmoitetaan Canvas-työtilassa tarkemmin. Opiskelijat pääsevät myös valitsemaan lähdeaineistoa itsenäisesti.
Keskeisiä kirjalähteitä ovat:
Kurvinen, J. ja Seppä, M. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Yritysjohdon opas myyntiin ja markkinointiin.
Bergström, S. ja Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luku 6.
Muu myöhemmin ilmoitettava materiaali ja luennot.
Alternative completion methods of implementation
Osaamisen näyttö.
Co-operation with working life and/or RDI
Opintojaksolla opiskelijatiimi perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Important dates
Tarkistathan, että aikataulun mukaiset verkkotapaamiset sopivat aikatauluusi.
Tunnit pidetään iltaisin 17-19.30 välillä.
Forms of internationality
-
Student workload
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Opintojaksolla on 4 itsenäistä tehtäväkokonaisuutta, ja 2 tiimissä tehtävää kokonaisuutta.
Tehtävien palautuspäivämäärät löytyvät Canvasista. Osa tehtäväpalautuksista on touko-kesäkuussa, osa elokuussa opintojakson loppupuolella.
Verkkotapaamisten nauhoittamisesta ilmoitamme erikseen.
Content and scheduling
Tarkemmat tiedot ja tehtävien aikataulutus Canvasissa.
Tunnit Pakissa / lukkarissa.
Evaluation scale
H-5