Skip to main content

Introduction to Marketing (10 cr)

Code: HL00BQ78-3072

General information


Enrollment
25.11.2024 - 01.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2025 - 30.04.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Eeva Miettinen
Tomas Illman
Teacher in charge
Eeva Miettinen
Groups
HLA225KA2
Liiketalouden koulutus, digitaalinen markkinointi, monimuotototeutus, K25, Leppävaara
Study unit
HL00BQ78

Learning outcomes

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Lähiopetuspäivät Leppävaaran kampuksella ilmoitetun aikataulun mukaisesti (pakki). Lähiopetuspäiviin tulee osallistua. Oppimisympäristönä käytämme Canvas -alustaa

Materials

Opintojaksossa käytettävä kirjallisuus on nähtävissä opintojakson työtilassa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyötä; vieraileva luennoitsija ja myyntiprosessin havainnointitehtävä yrityskumppanille.

Exam schedules

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Content scheduling

Opintojakson 10 opintopistettä jakautuu eri painotusten mukaisesti kolmen eri teeman kesken. Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.

Opintojakson tehtävät tehdään yksilötöinä. Arvosana muodostuu tehtävistä saatujen pisteiden mukaisesti.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Go back to top of page