Skip to main content

Design Thinking (5 cr)

Code: MY00BR11-3008

General information


Enrollment
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2.5 cr
Virtual proportion
2.5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
30 Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Service and Business Design (MYA4), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Anna Salmi
Teacher in charge
Anna Salmi
Groups
MYA425SJ
Palvelu- ja liiketoimintamuotoilu, yamk, S25, Leppävaara
Study unit
MY00BR11

Learning outcomes

Opiskelija osaa:
• määritellä muotoiluajattelun periaatteet
• soveltaa muotoiluajattelua innovoinnissa
• kehittää yhteiskehittämisessä vaadittavia luovia taitoja

Location and time

5.9. ja 4.10.2024 klo 9-16:30 Leppävaaran kampuksella.

Materials

Alla on lueteltuna osa opintojaksolla käytettävästä kirjallisuudesta. Täydentyy opintojakson kuluessa.

Brown, Tim 2009. Change by design: how design thinking can transform organizations and inspire innovation. New York: HarperCollins Publishers.

Cross, Nigel 2011. Design thinking: understanding how designers think and work. Oxford: Berg Publishers.

Dunne, D. & Martin, R. (2006) Design Thinking and How It Will Change Management Education: An Interview and Discussion. Academy of Management Learning & Education, 2006, Vol. 5, No. 4, 512–52.

Kolko, Jon 2015. Design Thinking Comes of Age. The approach, once used primarily in product design, is now infusing corporate culture. Harvard Business Review. September 2015.

Kolko, Jon 2014. Well designed: how to use empathy to create products people love. Boston: Harvard Business Review Press.

Mootee, Idris (2013) Design Thinking for Strategic Innovation: What They Can't Teach You at Business or Design School. Wiley. (ekirja: https://laurea.finna.fi/Record/nelli01.255000000111184 7)

Razzouk, R., Shute, V. (2012) What Is Design Thinking and Why Is It Important? Review of Educational Research. September 2012, Vol. 82, No. 3, pp. 330–348

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Opintojaksolla edellytetään läsnäoloa lähiopetuskerroilla 5.9. ja 4.10.2025. Läsnäolo on välttämätöntä muotoiluajattelun keskeisten periaatteiden ja soveltamisen omaksumiseksi. Nämä tapahtuvat työskentelemällä vuorovaikutteisesti ja ohjatusti ryhmässä. Koska opintojakso on tutkinnon ensimmäinen pakollinen opintojakso, on lähiopetukseen osallistuminen olennaista opiskelijaryhmän ryhmäytymisen kannalta.

Tärkeät päivämäärät ovat Canvasissa opintojakson työtilassa.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Ole tarvittaessa yhteydessä opintojakson vastuopettajaan.

Assessment criteria, approved/failed

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää läsnäoloa lähiopetuskerroilla sekä kirjallisten tehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.)”

Opintojakso on tarkoitettu ainoastaan Palvelu- ja liiketoimintamuotoilu-koulutuksen YAMK opiskelijoille.

Opintojaksolla ei voi tehdä uusintoja tai arvosanan korottamisia

Opintojakson päättymisen jälkeen palautettuja suorituksia ei lueta osaksi opintojakson suoritusta

Go back to top of page