Business Model Development in Knowledge-Intensive Service Business (5 cr)
Code: NY00BR49-3005
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2.5 cr
- Virtual proportion
- 2.5 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 30 Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Innovative Digital Services of the Future (NYA3), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Otto Mäkelä
- Jyri Rajamäki
- Teacher in charge
- Otto Mäkelä
- Groups
-
NYA325KJTulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut, yamk, K25, Leppävaara
- Study unit
- NY00BR49
Learning outcomes
Opiskelija osaa:
- analysoida, suunnitella ja kehittää liiketoimintamalleja
- ymmärtää dynaamisten kyvykkyyksien merkityksen johtamisen, suorituskyvyn ja organisaation selviytymisen kannalta
- ymmärtää ja soveltaa resilienssiajattelua (mm. kyberturvallisuus ja liiketoiminnan jatkuvuus) digitaalisten palvelujen
kontekstissa
Location and time
Opintojakso sisältää kolme opetuspäivää Leppävaaran kampuksella: 5.9., 4.10. ja 23.10. klo 9 - 16.30.
Materials
Bland, J.D. & Osterwalder, A. 2020. Testing business ideas. New Jersey: Wiley.
Blank, S. 2013. Why the lean start-up changes everything. Harvard Business Review, May.
Gassmann, O., Frankenberger, K., & Csik, M. 2014. The business model navigator. Harlow: Pearson Education Limited.
Kaplan, S. 2011. Business models aren’t just for business. Harvard Business Review 11.
Ojasalo, J. & Ojasalo, K. 2018. Service logic business model canvas. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship 20(1), 70–98.
Zott, C. & Amit, R. 2024. Business models and lean startup. Journal of Management, 50 (8), 3183-3201.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojakson kehittämistehtävän toimeksiantaja on työelämän yhteistyökumppani.
International connections
Opintojaksolla hyödynnetään ensisijaisesti kansainvälistä kirjallisuutta.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Ole tarvittaessa yhteydessä opintojakson vastuopettajaan.
Student workload
Työmäärän jakautuminen:
5 opintopistettä = 135 tuntia (1 op = 27 työtuntia)
• Lähiopetus = 21 tuntia
• Esitehtävä = 6 tuntia
• Oppimispäiväkirja = 60 tuntia
• Casetehtävä = 48 tuntia
Content scheduling
Opiskelija osaa:
- analysoida, suunnitella ja kehittää liiketoimintamalleja
- ymmärtää dynaamisten kyvykkyyksien merkityksen johtamisen, suorituskyvyn ja organisaation selviytymisen kannalta
- ymmärtää ja soveltaa resilienssiajattelua (mm. kyberturvallisuus ja liiketoiminnan jatkuvuus) digitaalisten palvelujen
kontekstissa
Evaluation scale
H-5
Further information
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.)”
Opintojakso on tarkoitettu vain Tulevaisuuden innovatiiviset digitaaliset palvelut -koulutuksen YAMK opiskelijoille.