English in Social Services (5 cr)
Code: SS00BY91-3011
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
12.08.2025 - 24.09.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
- Teachers
- Anna Puisto
- Teacher in charge
- Anna Puisto
- Groups
-
SSB225KNSosionomikoulutus, päivätoteutus, K25, Hyvinkää
- Study unit
- SS00BY91
Learning outcomes
The student is able to
- communicate in oral and written English in work life situations in their own sector at proficiency level B2 of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)
- tell about studies and work experience in social services, discuss the situations of different target groups and meet clients in a variety of different situations in social services
- use the key English-language social services terminology used by professionals
- use research information and topical information about the social services published in English
- develop their professional language skills by using different types of learning techniques and tools
Materials
Opinnon materiaali löytyy Canvas-oppimisalustalta, johon saat pääsyn viimeistään opinnon alkaessa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Exam schedules
Kirjallisen tentin voi uusia kaksi kertaa. Uusinnat tehdään yleisinä uusintapäivinä viimeistään syyskuussa 2024.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ”
Jos opiskelijalla on aiempia korkea-asteen ammattikielen opintoja eri alalta, hänellä on oikeus suorittaa opinto hyväksiluvun täydennyksellä. Tässä tapauksessa opiskelija ottaa yhteyden opinnon opettajaan, joka ohjaa tarvittaessa eteenpäin.
Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
[Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Opintojakson työmäärä on näin ollen noin 135 tuntia riippuen opiskelijan lähtötasosta. Huomioi siis, että opetuskertojen lisäksi on paljon itsenäistä työskentelyä.
Content scheduling
LESSON 1:
General information about the course
Studying social services
Public speaking
LESSON 2:Kela & applying for benefits, Social security in Finland
LESSON 3: Child welfare
LESSON 4: Daycare/ school
LESSON 5: Social exclusion, substance abuse, mental health issues
LESSON 6: People with disabilities, academic writing, formal/ informal
LESSON 7: The elderly
LESSON 8: Immigrants and refugees
Oral interview, separate schedule, make an appointment
Written exam
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä [esim. Canvasissa tai Teamsissa]
[Mikäli toteutuksen tiedoissa on ilmaistu, että toteutukselle on varattu paikkoja Avoimen AMK:n, 3AMKin tai CampusOnlinen opiskelijoille, kerro asiasta tässä].