Market Entry (project): Creating AI Learning Videos for Companies within cITe (USA) Colloboration (15 cr)
Code: R0301-3034
General information
- Enrollment
-
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 8 cr
- Virtual proportion
- 7 cr
- RDI proportion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Laurea university of applied sciences
- Campus
- Laurea Hyvinkää
- Teaching languages
- English
- Seats
- 1 - 3
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Teachers
- Pyry Airaksinen
- Tero Uusitalo
- Teacher in charge
- Pyry Airaksinen
- Groups
-
TOH224SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Study unit
- R0301
Learning outcomes
The student is able to
- evaluate the impact of the changing environment on business operations
- assess preconditions for internationalisation for a company
- search for information to assess market opportunities
- establish a market entry plan
- act situation-oriented in cross-cultural sales negotiations
Materials
Canvas työtila: Digital Marketing and Sales / tai erikseen sovittu materiaali
Teaching methods
PROJEKTI: Tekoälyn hyödyntäminen yritysten liiketoiminnan kehittämisessä. Projekti toteutetaan yhteistyössä USA:n Mount St. Joseph Universityn (MSJ) kanssa. Opiskelijat tekevät projektin yhdessä Yhdysvaltain opiskelijoiden kanssa pienryhmittäin /-pareittain siten, että kussakin pienryhmässä on vähintään yksi MSJ- ja Laurea-opiskelija.
PROJEKTITYÖSKENTELYVIIKKO: Matka USA:n yhteistyöyliopistoon (Mount St.Joseph University) on 14.-18.10.2024. Laurean kokonaistuki matkalle on 1170€/opiskelija. Loput kuluista ovat opiskelijan omavastuulla.
HUOM! Osa työskentelystä englanniksi; MSJ-yhteistyö, videot ja projektityöskentelyviikko USA:ssa
TIETOPERUSTA: AVATAAN HETI, KUN OPISKELIJAT VALITTU
- 4-5 itseopiskeltavaa sertifikaattia Digital- Marketing and Sales Canvas-työtilasta.
OHJAUSAIKA: Keskiviikkoisin klo 10-11 JA viikottaiset virtuaalitapaamiset USA:n MSJ cITe-tiimin kanssa ke-iltapäivisin klo 15-16 (Aikero Suomi-Cinncinati 7h)
Aloitustapaaminen Hyvinkään kampuksella 4.9.10 klo 9-16. PAKOLLINEN LÄSNÄOLO
Intensiiviviikko USA:ssa Cincinatissa: 14.-18.10.2024 (ma-pe). PAKOLLINEN.
Huomioithan edellä olevat aikataulut muissa asioissasi - työt ym.
Projektiin osallistuminen edellyttää ehdotonta sitoutumista USA-tiimin kanssa sovittavaan projektityöaikaan koko syksyn 24 ja markaan 14.-18.10.2024.
Varaamme oikeuden haastatella ilmoittautuneet.
Varaamme oikeudet projektia koskeviin muutoksiin.
Employer connections
Tuotetaan tekoälystä videoita yritysten käyttöön.
Exam schedules
Kick-Off (Pakollinen): Hyvinkään kampus 4.9.2024 pakollinen
Projektiohjaukset pakollisia viikottain kuten myös Usa-tiimin kanssa sovittavat yhteistyöskentelyajat.
The student can compare the available guidance sessions in Timetable Engine and select those projects/studies that do not overlap.
According to the degree regulations (2024) "the student must be present at the first contact lesson or notify the teacher in charge of their absence to confirm their participation in the study. Registration will be rejected if the student does not report their absence at the start of the study or the reason for the absence cannot be considered justified. Another student can be taken in their place. In project studies the first contact lesson is the first meeting of the project team and guiding lecture(s).
International connections
Matka USA:n yhteistyöopistoon Mount St.Joseph University 14.-18.10.2024. PAKOLLINEN.
Projekti tehdään MSJ:n yliopiston edustajien kanssa.
https://www.msj.edu/
Yhteistyötaho MSJ:ssa: https://cite.msj.edu/
Student workload
Workload of the study is measured in a way that to acquire the goal competence of the study, one credit corresponds to an average of 26.7 hours of work done by the student. The actual time needed varies e.g. according to prior competence.
Content scheduling
Projektin tavoitteet ja tuotokset:
1)Videosuunnitelmat
2)Videot tekoälystä yrityksille
Evaluation scale
H-5
Further information
The study unit corresponds to the requirements of Bachelor's level education.
This study implementation is a P2P project meaning that the project is completed in a small group and guided by a teacher. Participating in the project requires attendance in the project guidance meetings and group meetings.
The prerequisite for participation is always that the possible competence prerequisites according to the curriculum (previous study or similar competence) are fulfilled. The student is responsible for taking into account the prerequisite conditions.
The quality of the study unit implementation has been assessed and the self-evaluation report is available for example in Canvas or Teams.