Skip to main content

Professional Development in Practice 5. (7 cr)

Code: SH00BT06-3032

General information


Enrollment
10.03.2025 - 30.11.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
7 cr
Local portion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
20 Sosiaali- ja terveysala
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Nanna Peltosaari
Teacher in charge
Nanna Peltosaari
Groups
SHB223SA
Sairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää
Study unit
SH00BT06

Learning outcomes

The student is able to
- assess the need for treatment of different age clients using versatile clinical research and data collection methods
- make independent decisions when implementing treatment that responds to the patient’s care needs
- direct the client to the right place of care at the right time or guide the patient to carry out self-care at home
- safely implement minor procedures required in nursing work
- use care technology and monitoring, research and treatment methods as part of patient care
- use electronic services and digital solutions in the care of a patient and to support decision-making
- implement successful interactive and service situations on the phone and online with the patients and their significant others
- guide clients with self-care and as users of digital services, as producers and holders of their health data
- consciously manage, organise and prioritise their own activities also in unexpected and complex situations occurring at work and with patients
- apply versatile self-regulation methods in the handling of demanding and stressful situations
- examine patient care, the work community and their own activities critically from client-oriented, evidence-based and impact perspectives
- make suggestions to improve patient care and work community activities
- promote the achievement of sustainable development goals through their actions

Content

Theme: Assessment of the need for treatment and clinical examination of the patient, using digital services and remote technology as part of the patient's care path, the client’s service and treatment experience as a starting point for development

LbD assignment during placement: Evidence-based nursing.
- Describing and analysing customer experience and service path and presenting justified development proposals at the workplace.

Location and time

Joustavasti viikkojen 44-51 välillä. Opiskelija huolehtii, että varatut harjoitteluviikot mahdollistavat harjoittelun muilta syksyn opinnoilta.

Teaching methods

Harjoittelun laajuus 7 op eli187h (viisi viikkoa)
• Harjoittelun info 6.3 ja lääkelaskukoe syksyllä (5h)
• Kliininen harjoittelu (174 h)
• Harjoittelun tehtävä (8 h)
• Harjoitteluun hankitaan vain yksi paikka

Exam schedules

Lääkelaskukoe syksyllä -25

Student workload

Harjoittelun laajuus 7 op eli187h (viisi viikkoa)

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Opiskelija laatii harjoittelun tavoitteet ensimmäisen harjoitteluviikon aikana ja ehdottaa arviointiajankohtaa opettajalle sähköpostitse.

Harjoittelun aikana pidetään yksi arviointi, johon osallistuu opiskelijan lisäksi tämän ohjaaja sekä opettaja. Arvointi pidetään joko puhelimitse tai Teamsin välityksellä. Opiskelijan vastuulla on järjestää yhteinen arviointiajankohta.

Harjoittelun voi sijoittaa omaan aikatauluun sopien huomioon ottaen 5. moduulin muut opinnot ja harjoitteluun menemisen edellytykset.

Harjoittelun poissaoloja ei voi suorittaa korvaavilla tehtävillä.

Pyhäpäivät ja poissaolopäivät korvataan harjoitteluna kliinisessä ympäristössä. Teoriaopintoihin osallistuminen ei ole hyväksytty poissaolo harjoittelusta tai harjoittelu hyväksytty poissaolo teoriaopinnoista.

Harjoittelun ajankohdan suunnittelussa on hyvä tarkistaa jakson pyhäpäivien määrä. Joissakin harjoitteluyksiköissä on päivätyö, ja silloin pyhäpäivien korvaaminen tuo haastetta.

Go back to top of page