Methods for Research-based Development Work (5cr)
Code: YY00CA29-3029
General information
- Enrollment
- 25.11.2024 - 01.12.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2025 - 10.03.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Kirsi Ronkainen
- Marja Vellonen
- Teacher in charge
- Kirsi Ronkainen
- Groups
-
SHV223KNSairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, K23, Tikkurila
- Study unit
- YY00CA29
Learning outcomes
The student is able to
- critically assess research-based knowledge in their own field
- select appropriate methods for research-based development work and justify their choices
- collect data as a basis for research-based development work and analyze it
- interpret the results of research-based development work and draw conclusions based on them
- conduct research-based development work in accordance with data protection legislation, good scientific practices, and data management models
- communicate in situations required for research-based development work and to produce a research-oriented text
Teaching methods
Toteutustapa on lähiopetukseen ja ohjaukseen perustuva (ei verkko toteutus). Oleellista on läsnäolo ja aktiivinen työskentely lähiopetuksen aikana.
Suoritustapa:
Osa 2. Laadullinen tutkimus ja kehittämistehtävä (KIrsi Ronkainen)
Laadullisen tutkimuksen vaiheet- tehtäväkokonaisuus T1-K5 (60%)
Laadullisen tutkimuksen luotettavuus ja etiikka- akvaariokeskustelu, suullinen näyttö T1-K5 (40%)
Osa 2. Määrällinen tutkimus ja kirjallisuuskatsaus (Marja Vellonen)
Erilaiset oppimistehtävät yksilöllisesti ja pienryhmissä, T1-K5
Time and location
Katso huolellisesti opintojakson aikataulut ja merkitse ne kalenteriisi jo ilmoittautuessasi opintoihin.
Learning materials and recommended literature
Osa 1. Määräälinen tutkimus
Heikkilä, T. 2012. Tilastollinen tutkimus. (kaikki painokset käyvät) http://www.tilastollinentutkimus.fi/1.TUTKIMUSTUKI/KvantitatiivinenTutkimus.pdf
Muu tunneilla käsiteltävä materiaali
Osa 2. Laadullinen tutkimus.Esim.
1) Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät
Pauli Juuti (toimittaja); Anu Puusa (toimittaja)
2) Johdatus laadulliseen tutkimukseen
Jari Eskola; Juha Suoranta
3) Tutkimushaastattelu
Teemahaastattelun teoria ja käytäntö
Sirkka Hirsjärvi; Helena Hurme
4) Laadullinen terveystutkimus
Jari Kylmä; Taru Juvakka
Alternative completion methods of implementation
Korkeakoulutasoiset tutkimusmenetelmäopinnot
Co-operation with working life and/or RDI
Ei TKI-yhteistyötä
Important dates
Osa 1. Laadullinen tutkimus:
- Laadullisen tutkimuksen ensimmäisellä orientaatiokerralla pakollinen läsnäolovelvollisuus.
- Lähiopetukseen osallistuminen on välttämätöntä, jotta omaksut teoriatiedon, jota sovelletaan oppimistehtävissä. Jokaista lähiopetuskertaa seuraa työskentelyä ko. aihealueen tehtävien parissa. Mikäli et pysty sitoutumaan lähiopetukseen, suosittelemme hakeutumaan verkkomuotoisiin tutke-opintoihin. Mikäli poissaoloja tulee paljon, voi opettajaj pyytää täydentäviä yksilöllisiä näyttöjä osaamisesta.
Osa 2. Määrällinen tutkimus: Orientaatiossa läsnäolovelvollisuus. Vahva suositus opetukseen ja työpajoihin osallistumiseen.
Forms of internationality
Ei ole.
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Laadullinen tutkimus 2,5 op (67,5 h):
- Lähiopetus, työpajat ja ohjaus n. 20 h
- Itsenäinen opiskelu ja parityöskentely n. 40 h
Määrällinen tutkimus 2,5 op (67,5h):
- Lähiopetus, työpajat ja ohjaus 20 h
- Itsenäinen opiskelu ja parityöskentely 47,5 h
Content and scheduling
Ks. ohjelman kuvaus edellä.
Evaluation scale
H-5