Methods for Research-based Development Work (5 cr)
Code: YY00CA29-3028
General information
- Enrollment
-
20.05.2024 - 31.05.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Pamela Jokisalo
- Kirsi Ronkainen
- Teacher in charge
- Kirsi Ronkainen
- Groups
-
SHV222SNSairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, S22, Tikkurila
- Study unit
- YY00CA29
Learning outcomes
The student is able to
- critically assess research-based knowledge in their own field
- select appropriate methods for research-based development work and justify their choices
- collect data as a basis for research-based development work and analyze it
- interpret the results of research-based development work and draw conclusions based on them
- conduct research-based development work in accordance with data protection legislation, good scientific practices, and data management models
- communicate in situations required for research-based development work and to produce a research-oriented text
Location and time
Katso huolellisesti opintojakson aikataulut ja merkitse ne kalenteriisi jo ilmoittautuessasi opintoihin.
Materials
Osa 1. Laadullinen tutkimus.
Esim.
1) Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät
Pauli Juuti (toimittaja); Anu Puusa (toimittaja)
2) Johdatus laadulliseen tutkimukseen
Jari Eskola; Juha Suoranta
3) Tutkimushaastattelu
Teemahaastattelun teoria ja käytäntö
Sirkka Hirsjärvi; Helena Hurme
4) Laadullinen terveystutkimus
Jari Kylmä; Taru Juvakka
Osa 2. Määrällinen tutkimus: Heikkilä, T. 2012. Tilastollinen tutkimus. (kaikki painokset käyvät) http://www.tilastollinentutkimus.fi/1.TUTKIMUSTUKI/KvantitatiivinenTutkimus.pdf
Muu tunneilla käsiteltävä materiaali
Teaching methods
Osa 1. Laadullinen tutkimus, 2,5 op, opettaja Kirsi Ronkainen, kirsi.ronkainen@laurea.fi
Osa 2. Määrällinen tutkimus, 2,5 op: opettaja Nanna Peltosaari: nanna.peltosaari@laurea.fi
Opetuksen aikataulut löytyvät Pakista
Suoritustapa:
Osa 1. Laadullinen tutkimus:
Oppimispäiväkirja, laadullisen tutkimuksen prosessi. T1-K5 (60%)
Laadullisen tutkimuksen luotettavuus ja etiikka- akvaariokeskustelu, suullinen näyttö T1-K5 (40%)
Kehittämistehtävä opinnäytetyönä - tuntitehtävä. Hyv./ Hyl.
Osa 2. Määrällinen tutkimus:
Varmistuu myöhemmin.
Arviointi käydään läpi opintojakson orientaatiossa. Arviointiasteikko 1-5
Employer connections
Ei TKI-yhteistyötä
Exam schedules
Osa 1. Laadullinen tutkimus:
- Laadullisen tutkimuksen ensimmäisellä orientaatiokerralla pakollinen läsnäolovelvollisuus.
- Lähiopetukseen osallistuminen on välttämätöntä, jotta omaksut uudet asiat, joita sovelletaan oppimistehtävissä. Jokaista lähiopetuskertaa seuraa työskentelyä ko. aihealueen tehtävien parissa. Mikäli et pysty sitoutumaan lähiopetukseen, suosittelemme hakeutumaan verkkomuotoisiin tutke-opintoihin. Mikäli poissaoloja tulee paljon, voi opettajaj pyytää täydentäviä yksilöllisiä näyttöjä osaamisesta.
Osa 2. Määrällinen tutkimus: Orientaatiossa läsnäolovelvollisuus
International connections
Ei ole.
Completion alternatives
Korkeakoulutasoiset tutkimusmenetelmäopinnot
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Laadullinen tutkimus 2,5 op (67,5 h):
- Lähiopetus ja työpajat n. 25 h
- Itsenäinen opiskelu ja parityöskentely n. 50 h
Määrällinen tutkimus 2,5 op (67,5h):
Content scheduling
Ks. ohjelman kuvaus edellä.
Evaluation scale
H-5
Further information
Laadullinen tutkimus
- Läsnäolo opetuksessa on välttämätöntä tehtävistä suoritumiseksi.
- Opetus- ja ohjaustilanteita ei nauhoiteta.
- Opintojaksolla on käytössä vertaisarviointi.
Määrällinen tutkimus: vahva suositus läsnäoloon.