Skip to main content

Methods for Research-based Development Work (5 cr)

Code: YY00CA29-3028

General information


Enrollment
20.05.2024 - 31.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual proportion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Pamela Jokisalo
Kirsi Ronkainen
Teacher in charge
Kirsi Ronkainen
Groups
SHV222SN
Sairaanhoitajakoulutus, päivätoteutus, S22, Tikkurila
Study unit
YY00CA29

Learning outcomes

The student is able to
- critically assess research-based knowledge in their own field
- select appropriate methods for research-based development work and justify their choices
- collect data as a basis for research-based development work and analyze it
- interpret the results of research-based development work and draw conclusions based on them
- conduct research-based development work in accordance with data protection legislation, good scientific practices, and data management models
- communicate in situations required for research-based development work and to produce a research-oriented text

Location and time

Katso huolellisesti opintojakson aikataulut ja merkitse ne kalenteriisi jo ilmoittautuessasi opintoihin.

Materials

Osa 1. Laadullinen tutkimus.

Esim.
1) Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät
Pauli Juuti (toimittaja); Anu Puusa (toimittaja)
2) Johdatus laadulliseen tutkimukseen
Jari Eskola; Juha Suoranta
3) Tutkimushaastattelu
Teemahaastattelun teoria ja käytäntö
Sirkka Hirsjärvi; Helena Hurme
4) Laadullinen terveystutkimus
Jari Kylmä; Taru Juvakka



Osa 2. Määrällinen tutkimus: Heikkilä, T. 2012. Tilastollinen tutkimus. (kaikki painokset käyvät) http://www.tilastollinentutkimus.fi/1.TUTKIMUSTUKI/KvantitatiivinenTutkimus.pdf
Muu tunneilla käsiteltävä materiaali

Teaching methods

Osa 1. Laadullinen tutkimus, 2,5 op, opettaja Kirsi Ronkainen, kirsi.ronkainen@laurea.fi
Osa 2. Määrällinen tutkimus, 2,5 op: opettaja Nanna Peltosaari: nanna.peltosaari@laurea.fi
Opetuksen aikataulut löytyvät Pakista

Suoritustapa:

Osa 1. Laadullinen tutkimus:
Oppimispäiväkirja, laadullisen tutkimuksen prosessi. T1-K5 (60%)
Laadullisen tutkimuksen luotettavuus ja etiikka- akvaariokeskustelu, suullinen näyttö T1-K5 (40%)
Kehittämistehtävä opinnäytetyönä - tuntitehtävä. Hyv./ Hyl.

Osa 2. Määrällinen tutkimus:
Varmistuu myöhemmin.

Arviointi käydään läpi opintojakson orientaatiossa. Arviointiasteikko 1-5

Employer connections

Ei TKI-yhteistyötä

Exam schedules

Osa 1. Laadullinen tutkimus:
- Laadullisen tutkimuksen ensimmäisellä orientaatiokerralla pakollinen läsnäolovelvollisuus.
- Lähiopetukseen osallistuminen on välttämätöntä, jotta omaksut uudet asiat, joita sovelletaan oppimistehtävissä. Jokaista lähiopetuskertaa seuraa työskentelyä ko. aihealueen tehtävien parissa. Mikäli et pysty sitoutumaan lähiopetukseen, suosittelemme hakeutumaan verkkomuotoisiin tutke-opintoihin. Mikäli poissaoloja tulee paljon, voi opettajaj pyytää täydentäviä yksilöllisiä näyttöjä osaamisesta.

Osa 2. Määrällinen tutkimus: Orientaatiossa läsnäolovelvollisuus

International connections

Ei ole.

Completion alternatives

Korkeakoulutasoiset tutkimusmenetelmäopinnot

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä

Laadullinen tutkimus 2,5 op (67,5 h):
- Lähiopetus ja työpajat n. 25 h
- Itsenäinen opiskelu ja parityöskentely n. 50 h

Määrällinen tutkimus 2,5 op (67,5h):

Content scheduling

Ks. ohjelman kuvaus edellä.

Evaluation scale

H-5

Further information

Laadullinen tutkimus

- Läsnäolo opetuksessa on välttämätöntä tehtävistä suoritumiseksi.
- Opetus- ja ohjaustilanteita ei nauhoiteta.
- Opintojaksolla on käytössä vertaisarviointi.

Määrällinen tutkimus: vahva suositus läsnäoloon.

Go back to top of page