Skip to main content

Child-oriented Activity in Early Childhood Education and Care (10 cr)

Code: TO00BU27-3010

General information


Enrollment
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2024 - 22.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 60
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Teachers
Sanna Saraste
Henna Jalasmäki
Teacher in charge
Sanna Saraste
Groups
SSYOV24SY
Varhaiskasvatuksen sosionomin osaajakoulutus, Avoin AMK, S24, Tikkurila
TOS224SY
Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Terveys- ja hyvinvointialat
Study unit
TO00BU27

Learning outcomes

The student is able to
- describe the theoretical starting points of a child’s growth, development and learning and use methods that support them in accordance with the child’s needs
- apply the pedagogical understanding of early childhood education and care and the social pedagogical approach in their activities
- utilise the possibilities of pedagogical documentation in child-oriented activities
- plan, implement and evaluate pedagogical, creative, integrative and phenomenon-based activities

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Käytettävä oppimateriaali ja kirjallisuus ilmoitetaan Canvas-työtilassa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Toteutuksella on yksi työelämän kanssa yhteistyössä tehtävä projekti. Projektipaikan opiskelija hankkii itse varhaiskasvatuksesta. Projektipaikkana voi toimia päiväkoti, avoin varhaiskasvatustoiminta tai perhepäivähoito.

Exam schedules

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla 29.8.2024 läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.

Läsnäolovelvollisuus seuraavissa verkkotapaamissa:
- 29.8.2024 klo 16-18 opintojakson aloitus
- 1.10.2024 klo 16-18 verkkotapaaminen
- 21.11.2024 klo 16-18.30 projektiesittelyt

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Content scheduling

Opintojakso muodostuu kolmesta moduulista:
- Lapsen kasvu, kehitys ja oppiminen
- Pedagogisen ja sosiaalipedagogisen ymmärryksen soveltaminen
- Luova, eheyttävä ja ilmiöpohjainen pedagoginen toiminta

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Go back to top of page