Thesis (15 cr)
Code: R0045-3232
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 17.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
10.01.2024 - 12.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 15 cr
- RDI proportion
- 15 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Mitha Jose
- Pipsa Kostamo
- Juha Uutela
- Teacher in charge
- Juha Uutela
- Groups
-
NDA222KATietojenkäsittelyn koulutus, digitaalisten palveluiden kehittäminen, monimuotototeutus, K22, Leppävaara
-
NTA221KNTietojenkäsittelyn koulutus, päivätoteutus, K21, Leppävaara
-
NTA221SATietojenkäsittelyn koulutus, monimuotototeutus, S21, Leppävaara
- Study unit
- R0045
Learning outcomes
The student is able to
- present justified suggestions for development in relation to working life
- conceptualize phenomena related to working life based on research results
- use appropriate research and development methods in order to produce new knowledge
- act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
- evaluate personal activities and solutions critically
- understand concepts in an extensive scale and present topics logically with justification
Materials
Oppimateriaali ja kirjallisuus löytyvät toteutuksen MS Teams-työtilasta.
Teaching methods
Opinnäytetyö toteutetaan kolmen kuukauden aikana.
Opiskelijat tuottavat testattuja ratkaisuehdotuksia toimeksiantajalle, työskentelystä kirjoitetaan opinnäytetyöraportti.
Kehittämisen tuloksena ja tuotoksena on tavoitteena saavuttaa paras mahdollinen asiakasymmärrys, mm. palvelukonsepti ja prototyyppi.
Toimeksiantaja voi olla Laurean avainkumppani tai muu taho (yksityinen/julkinen toimija, järjestö). Opiskelijatiimi voi hankkia toimeksiantajan itse.
Design Sprint -opinnäytetyön vaiheet:
1. perehdytys + tietoperustan kerääminen
2. sprinttiviikko (opinnäytetyön toiminnallinen osuus, toteutusvaihe)
3. opinnäytetyön julkaisuvaihe
Opinnäytetyöraporttia kirjoitetaan jokaisessa vaiheessa. Opinnäytetyö tehdään tiimityönä.
Opintojakson osaamistavoitteet, kts. opinnäytetyön osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen
Employer connections
Nordic Sales Crew Oy
Exam schedules
Yritystapaaminen ma 15.1.2024 klo 11.30 - 13.00 MS Teams
Sprinttiviikko, vko 6
Opinnäytetyö valmis viikon 10 aikana.
Opinnäytetyöraportti on tallennettavissa Theseukseen viimeistään viikoilla 11.
Student workload
Sprintti toteutetaan intensiiviviikolla, jolle osallistuminen on edellytys opinnäytetyön tekemiselle. Työskentely sprinttiviikolla workshopissa on kokopäiväistä klo 8.30 - 16.00.
Content scheduling
Design Sprint -opinnäytetyön vaiheet:
1. perehdytys + tietoperustan koonti
2. sprinttiviikon workshop: toiminnallisen opinnäytetyön tulokset ja tuotos, toteutusvaihe: digitaalisen palvelun konsepti ja sen asiakasymmärryksellä ja yhteiskehittämisen menetelmällä testattu konkreettinen prototyyppi ratkaisuehdotuksena
3. opinnäytetyön julkaisuvaihe, tietoperustan koontivaiheessa aloitetun opinnäytetyöraportin kirjoittamisen jatkaminen ja tarvittaessa prototyypin testauksen ja lopullisten valintojen ja päätösten validointi ja arviointi, jatkokehitysehdotusten esittäminen
Evaluation scale
H-5
Qualifications
The prerequisite for starting the thesis is that the student has completed or is currently completing the study unit Methods for Research-based Development Work (or the study unit Research and Development Methods) or has equivalent competences that have been recognized as part of the degree through a demonstration of competence or credit transfer.