Skip to main content

Professional Development in Practice 5. (7 cr)

Code: SH00BT06-3031

General information


Enrollment
20.05.2024 - 31.07.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
7 cr
Local portion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Pirkko Rimpilä-Vanninen
Johannes Koskinen
Nanna Peltosaari
Teacher in charge
Pirkko Rimpilä-Vanninen
Groups
SHB222SA
Sairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S22, Hyvinkää
Study unit
SH00BT06

Learning outcomes

The student is able to
- assess the need for treatment of different age clients using versatile clinical research and data collection methods
- make independent decisions when implementing treatment that responds to the patient’s care needs
- direct the client to the right place of care at the right time or guide the patient to carry out self-care at home
- safely implement minor procedures required in nursing work
- use care technology and monitoring, research and treatment methods as part of patient care
- use electronic services and digital solutions in the care of a patient and to support decision-making
- implement successful interactive and service situations on the phone and online with the patients and their significant others
- guide clients with self-care and as users of digital services, as producers and holders of their health data
- consciously manage, organise and prioritise their own activities also in unexpected and complex situations occurring at work and with patients
- apply versatile self-regulation methods in the handling of demanding and stressful situations
- examine patient care, the work community and their own activities critically from client-oriented, evidence-based and impact perspectives
- make suggestions to improve patient care and work community activities
- promote the achievement of sustainable development goals through their actions

Content

Theme: Assessment of the need for treatment and clinical examination of the patient, using digital services and remote technology as part of the patient's care path, the client’s service and treatment experience as a starting point for development

LbD assignment during placement: Evidence-based nursing.
- Describing and analysing customer experience and service path and presenting justified development proposals at the workplace.

Materials

Harjoittelu -tehtävä
- lähdeaineisto hankitaan itse

Lääkelaskenta
-Nikkola ym. (2021). Annos oivallusta. Harjoittelemalla lääkelaskennan osaajaksi. 6. uudistettu painos. Sanoma Pro Oy. Kirja löytyy myös e-kirjana Ellibs e-kirjat (Laurean lisenssi)
-Lääkelaskennan harjoittelun verkkoympäristöt mm. DOSE, Lääkemaisteri

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan harjoitteluympäristöissä

Exam schedules

HARJOITTELUN AIKA
Vk 44 lähtien tai omaan aikatauluun sopien huomioon ottaen 5. moduulin muut opinnot.

HARJOITTELU -TEHTÄVÄ
-Tehtävän aihe "Näyttöön perustuva hoitotyö: Asiakaskokemuksen ja palvelupolun kuvaaminen ja analysointi sekä perusteltujen kehittämisehdotusten esittäminen harjoittelupaikassa.
-Tehtävä palautetaan harjoittelun päättyessä

LÄÄKELASKUTENTTI

-Tentti 23.8. 2024, tässä saa tehdä myös 1. uusinnan, jos on aikaa.
- 1. Uusinta 4.9. 2024, tässä voi tehdä myös 2. uusinnan
- 2. Uusinta 17.9.2024

HUOM. 4 Lääkelaskutenttiaikaa saa myös hyödyntää (ei lisää thyväksyttyjen tenttikertojen määrää/3 krt), se on 29.8. klo 9-11. Jos aiot käyttää tätä tenttikertaa, niin ilmoita se opintojakson opettajalle.

Hylätyn tentin voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö)

Lääkelaskuihin ei järjestetä opetusta.

Student workload

-Harjoittelun laajuus on 7 op eli 187 h. Se toteutuu viiden viikon aikana.
-Harjoittelun info, lääkelaskukoe 5 h
-Kliininen harjoittelu 174 h
-Harjoittelun LbD -tehtävä 8 h

Harjoitteluun osuvien pyhäpäivien, oman tai läheisen sairastumisen sekä muiden syiden vuoksi tapahtuvat poissaolot korvataan harjoitteluna. Poissaoloa ei voi korvata kirjallisilla tehtävillä.

Content scheduling

Harjoittelun pääteemat ovat

-Hoidon tarpeen arviointi ja potilaan kliininen tutkiminen, sähköinen asiointi ja etäteknologia osana potilaan hoitopolkua,

-Asiakkaan palvelupolut ja palvelukokemukset harjoittelupaikassa sekä niiden kehittäminen

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

HARJOITTELUN EDELLYTYKSET
-Edeltävistä opinnoista moduulit 1-4 pääosin suoritettuna
-Moduulin 5 teoriaopinnot pääosin suoritettu, erityisesti opintojakso Hoidon tarpeen arvioiminen ja sähköinen asiointi sairaanhoitajan vastaanotolla 4 op.
-Lääkelaskut 5. ja lääkelaskut 1-4. hyväksytysti suoritettuna

HARJOITTELUUN SOPIVIA PAIKKOJA
-Harjoittelupaikan valinnassa tulee ottaa huomioon harjoittelun teema, tavoitteet ja sisältö
-Harjoitteluun hankitaan vain yksi paikka.
-Hyvinvointialueiden hoitajavastaanotot terveysasemilla
-Erikoissairaanhoidon poliklinikat
-Yksityisten palveluntarjoajien hoitajavastaanotot
-Muut polikliiniset ja vastaanottoympäristöt
-Opiskelijan valitsema ammatillista osaamista tukeva harjoitteluympäristö vahvasti perustellen esim. harjoittelu 1-4 on tehty vastaanottotoiminnassa esim. lasten poliklinikalla

OSAAMISEN NÄYTTÖ TAI AIKAISEMPI AMMATTI/TYÖKOKEMUS
-Harjoittelua ei voi suorittaa osaamisen näyttönä.
-Lähihoitajan tutkinnolla tai lähihoitajan sijaisuudessa harjoittelua ei voi suorittaa.

HARJOITTELUN OPINNOLLISTAMINEN
-Sairaanhoitajan tehtäviä työsuhteessa voi opinnollistaa osaksi AMK-tutkintoa.
-Sairaanhoitajan tehtäviä voi tehdä, jos on 2/3 (140 op) sairaanhoitajatutkinnosta suoritettuna.
-Harjoittelun opinnollistaminen etenee Laurean TOPI -prosessin mukaisesti. Opinnollistaminen tulee aloittaa hyvissä ajoin ennen harjoittelun alkua neuvottelemalla siitä opintojaksovastaavan/harjoittelukoordinaattorin kanssa.
-Harjoittelua ei voi opinnollistaa jälkikäteen

Go back to top of page