Nursing Care of Children, Youth and Families (4 cr)
Code: SH00BS94-3036
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 20.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 01.06.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- RDI proportion
- 0.5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- 20 Sosiaali- ja terveysala
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 30 - 80
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Meri Vuorinen
- Irene Pylkkänen
- Päivi Ylinen
- Teacher in charge
- Meri Vuorinen
- Groups
-
SHG223SASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S23, Otaniemi
-
STG223SATerveydenhoitajakoulutus, monimuotototeutus, S23, Otaniemi
- Study unit
- SH00BS94
Learning outcomes
The student is able to
- describe the normal development stages of a child and a young person and is able to support the development of healthy and sick children and young persons
- describe the most common illnesses in children and young people, assess the required care needs, investigations, provided care and follow-up.
- use evidence-based information and recommendations when justifying decision-making in nursing of children, young people and families
- describe the special features of a care relationship, interaction and guidance in nursing of children, young people and families
- describe the care and service paths of treating children and young people and the significance of multiprofessional team and network collaboration
- apply their knowledge of the most common disabilities when providing nursing care for children with disabilities
Location and time
Verkkopainotteinen monimuotototeutus. Osa opetuksesta (työpajat, näytöt, seminaari ja paritentti) lähiopetuksena.
Materials
Lapsen ja perheen hoitotyö. Hammar ; Storvik-Sydänmaa, Stiina ; Tervajärvi, Lasse. Sanoma Pro Oy 2019. Saatavilla Laureasta myös e-kirjana.
Kaikki canvas-alustalta löytyvät materiaalit.
Lasten hoitotyön valtakunnallisten näyttökokeiden ajankohtaiset materiaalit löytyvät Digicampukselta.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojakson oppimistehtävään liittyy tutkimus- ja kehittämistyötä teoreettisella ja soveltavalla tasolla.
Exam schedules
Orientaatio (läsnäolovelvollisuus)
Luennot zoomissa (katso päivät lukujärjestyksestä)
Työpajat (läsnäolovelvollisuus)
Lastentautien verkkokurssi (ennen harjoittelua)
Lasten sairaanhoidon näyttökoe (valtakunnallinen, läsnäolovelvollisuus)
Paritentti (ryhmäohjaustehtävien seminaarin yhteydessä, läsnäolovelvollisuus)
Ryhmänohjaustehtävän aloitus (suositeltavaa olla läsnä ryhmiin jaon ja ohjeistuksen saamisen näkökulmasta)
Ryhmänohjaustehtävien seminaari (läsnäolovelvollisuus)
Lauren tutkintosäännön mukaisesti: Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta.
Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.
Completion alternatives
Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
LAPSEN, NUOREN ja PERHEEN HOITOTYÖ 4op
Lapsen ja nuoren normaali kehitys
Lastentaudit
Lapsen ja nuoren sairaanhoidon erityispiirteet
Erityisen tuen tarve lapsen ja nuoren hoitotyössä
Palveluohjaus lapsen, nuoren ja perheen hoitoyössä
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Moduulien 1-3 teoriaopinnot tulee olla pääosin suoritettuna ennen toteutukselle osallistumista.