Skip to main content

Public Health Nursing with the Working-age Population (5 cr)

Code: ST00BT16-3009

General information


Enrollment
20.05.2024 - 26.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.09.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Terveydenhoitajakoulutus (STV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Tiina Leino
Teacher in charge
Tiina Leino
Groups
STV224SAM
Terveydenhoitajakoulutus, verkko-opinnot, S24, Tikkurila
Study unit
ST00BT16

Learning outcomes

The student is able to
- plan, implement and evaluate the public health nursing with the working-age population in accordance with the principles of sustainable development
- apply evidence-based health promotion working methods in the public health nursing with the working-age population
- plan, implement and evaluate the prevention of infectious diseases
- strengthen the mental health of the working-age population
- act as a health promotion expert in multiprofessional cooperation at the individual, group and community level
- analyse and report on the impacts of changes in the operating environment on the health and well-being of the working-age population
- identify environmental health aspects and threats

Materials

Hyvä työterveyshuoltokäytäntö. 2014. Uitti J (toim.) Työterveyslaitos. Helsinki.
Altistelähtöinen työterveysseuranta. 2020. Karvala K, Leino T, Oksa P, Santonen T, Sainio M, Latvala J, Uitti J (toim.) Duodecim.
Työterveyslaitoksen ja Työturvallisuuskeskuksen internetsivut.
Työterveyshuoltolaki 21.12.2001/1383, http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20011383

Muut ajankohtaiset artikkelit ja kirjallisuus on esitelty Canvas-oppimisympäristössä.

Teaching methods

Työikäisen terveydenhoitotyö: Yhteiset oppimistapaamiset verkossa (Zoom), verkkotehtävät ja tentti.
Ympäristöterveydenhuolto: Itsenäinen työskentely ja kirjalliset verkkotehtävät


Opintojakso aloitetaan yhteisellä orientaatiolla.

Employer connections

Finlan kanssa yhdessä pilotoitu sisäilmaan liittyvä verkko-koulutus sisältyy opintojaksoon.

Exam schedules

Orientaatio: 11.9.24 (pakollinen)

Opintojakson aikataulu ilmoitetaan opiskelijan lukujärjestyksessä Pakissa sekä Canvas-työtilassa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).”

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijolla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Content scheduling

Työikäisen terveydenhoitotyö 4op
Ympäristöterveydenhuolto 1op

Evaluation scale

H-5

Further information

Opintojaksolle osallistuminen edellyttää, että moduulien I-IV opinnot ja harjoittelut on suoritettu ennen syventäviin teoriaopintoihin tulemista.

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.

Opintojaksolle voi osallistua vain terveydenhoitajakoulutuksen tutkinto-opiskelija!

Go back to top of page