Introduction to Marketing (10 cr)
Code: HL00BQ78-3057
General information
- Enrollment
-
20.05.2024 - 18.08.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
22.08.2024 - 29.11.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual proportion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Anu Peltola
- Marja Isokangas
- Teacher in charge
- Marja Isokangas
- Groups
-
HLF224SALiiketalouden koulutus, henkilöstöjohtaminen, monimuotototeutus, S24, Lohja
- Study unit
- HL00BQ78
Learning outcomes
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Materials
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla.
Aminoff, J. & Rubanovitsch, M. 2015. Ostovallankumous.
Filenius, M. 2015. Digitaalinen asiakaskokemus: menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa.
Kotler, P., Kartajaya, H. & Setiawan, I. 2016. Marketing 4.0: Moving From Traditional to Digital.
Kert, K. & Leino, S. 2020. #Myyntikirja: menesty uuden ajan B2B -myynnissä.
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus: miksi, mitä, miten?
Teaching methods
Opintojakso suoritetaan lähi- ja verkkototeutuksen yhdistelmänä. Opintojaksolla on sekä ryhmätehtäviä että yksilötehtäviä. Opintojaksolla käytetään Canvas -oppimisympäristöä.
Pääasialliset teemat ovat markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä näihin liittyvä havainnointi- ja analysointitehtävä. Toteutuksella on mahdollisesti myös vierailijaluento.
Viestintä opintojakson aikana toteutetaan Canvasin keskustelualueella ja tarvittaessa sähköpostilla.
Exam schedules
Opintojakson tarkka aikataulu on nähtävillä Pakissa ja Tuudossa.
Tarkennettu aikataulutus työskentelylle käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla. Opintojakson Canvas -työtila aukeaa viimeistään 22.8.2024.
22.8.2024 klo 12:30-15:00 Opintojakson avaus, Ryhmäjako, Orientaatiotehtävän ohjeistus
6.9.2024 klo 12:30-15:00 Teema 1: Markkinoinnin ja myynnin käsitteet
27.9.2024 klo 12:30-15:00 Teema 2: Asiakaskokemus
11.10.2024 12:30-15:00 Teema 3: Markkinoinnin havainnointi ja analyysi
29.11.2024 klo 8:30-11:30 Opintojakson päätös
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Läsnäolo ensimmäisellä ohjauskerralla on pakollinen.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää.
Content scheduling
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin
Lisäksi opintojaksoon kuuluu soveltava havainnointi- ja analyysitehtävä.
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.